Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:709738
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.02.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Dažos literatūras avotos autori min arī pieprasījuma anomālo reakciju jeb Gifena paradoksu, kura būtība ir tāda, ka augsta cena motivē lielu pieprasījumu, bet zema cena nosaka mazu pieprasījumu.2 Piemēram, pircēji iegādāsies kvalitatīvāku un trīsreiz dārgāku mājas kino zāli, nekā lētāku, kura nav kvalitatīva.
Reālajā ikdienas dzīvē pieprasījums pēc precēm un pakalpojumiem(tas var palielināties vai samazināties) mainās arī dažādu ārpuscenas faktoru dēļ. Izmantotajos informācijas avotos, autori šos faktorus raksturo ļoti līdzīgi. Galvenie no tiem ir: patērētāja ienākumu izmaiņas (ja cilvēku ienākumi augs, tie varēs iegādāties vairāk preču un pakalpojumu), aizvietotājpreces cenas (piemēram, rupjmaizi var aizvietot ar baltmaizi), pircēju skaits(jo vairāk pircēju, jo lielāks pieprasījums), gaidāmās cenu izmaiņas nākotnē (ja paredzama inflācija, tad pieprasījums palielināsies, jo pircēji apzinās, ka pēc tam preces būs dārgākas), patērētāju gaume un modes tendences (piemēram, sāk ražot jaunus un stilīgus mp3 atskaņotājus, līdz ar to jaunieši dosies tos iegādāties), kopā lietojamo preču cenas(piemēram, pieaug miltu cena, līdz ar to mazāk cilvēki pirks raugu un gatavos kulinārijas izstrādājumus).3 Vēl pie šiem ārpuscenas faktoriem, kuri diezgan būtiski izmaina pieprasījuma izmaiņas, tiek minēti valdības administratīvie pasākumi (resursu limitēšana, patēriņa priekšmeta normēšana u.tml.), preču pārdošana uz kredīta un tā nosacījumi, politiski un sociāli sprādzieni, kari.4
Jāatzīst, ka cenu veidošanās un pieprasījums ir atkarīgs arī no piedāvājuma. Piedāvājums ir pārdevēju ekonomiskā uzvedība , kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika periodā atkarībā no to cenām un ārpuscenu faktoriem. Preces cenas un tās piedāvātā daudzuma sakarības būtību ataino piedāvājuma likums: ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet preces cena pieaug, tad tās piedāvātais daudzums arī pieaug, un otrādi. No piedāvājuma likuma var secināt, ka, ja ražošanas izmaksas nemainās, piedāvājumu regulē cena, līdz ar to ikviens pārdevējs un ražotājs ir ieinteresēts pārdot preci vai pakalpojumu par augstāku cenu, lai gūtu lielāku peļņu. …

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −5,48 €
Комплект работ Nr. 1239240
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация