Cenu ierobežojošs efekts – jo retāk ir pieejams kāds priekšmets, jo augstāka tā cena, jo to vēlēsies pirkt mazāk cilvēku.
Piemērs:
Smita paradokss: neraugoties uz to, ka ūdens cilvēkiem ir daudz vajadzīgāks kā dimants, dimanta cena tomēr ir daudz augstāka.
Tirgus.
Tirgus ekonomikas subjekti:
privātā mājsaimniecība;
uzņēmums, firma:
pērk ražošanas resursus,
pārdod preces, pakalpojumus;
valsts:
valstij pieder daļa ražošanas resursu,
tai pērk un pārdod ražošanas līdzekļus;
pašvaldības:
tām pieder valsts ražošanas resursu daļa,
tā pērk un pārdod ražošanas līdzekļus patēriņa priekšmetus, pakalpojumus.
Galīgā derīguma mazināšanās efekts
Galējā derīguma mazināšanās efekts – sasniedzot noteiktu līmeni, apmierinājums kādas preces vai pakalpojuma izmantošanas gaitā sāk mazināties.
Skolēnam piedāvā ēst cepumus un lūdz katru no apēstajiem novērtēt. …