Pircēju mērķa grupas un to rīcības modeļi preču virzīšanas kontekstā. Mērķa grupu izvēle un uzvedība. Mērķi attiecībā uz dažādiem pirkumiem. Pircēju rīcības modelis un ietekme uz mērķa auditoriju.
Mārketingā, kur vadīšanas galamērķis ir pircējs ar visām savām vajadzībām, tieksmēm un šaubām, svarīgi ir modelēt viņu rīcību. Katru ražotāju interesē, kā pircējs reaģēs uz tiem daudzajiem iepirkšanās rosinātājiem, ar kādiem viņš saskaras tirgū(preču sortiments, cena, reklāma uc.), jo tādejādi var gūt priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem. Tāpēc darījumu pasaulē tiek tērēts ļoti daudz līdzekļu un laika, lai izpētītu sakarības starp tirgus stimuliem un pircēju reakciju. Tādā nolūkā tiek konstruēts noteikts pircēju rīcības modelis.1
Mūsdienās notiek zināma atteikšanās no masu mārketinga, kas ir neizbēgama tad,kad tirgus ir piesātināts ar produktiem. Mērķa mārketings, kas tiek virzīts uz atsevišķām pircēju grupām(stratēģija), ir izdevīgāks nekā uz visiem potenciālajiem pircējiem virzīta darbība. Mērķtirgus attīstība ir daudzpakāpju. Sākotnēji notiek tirgus segmentēšana.2
Segmentācija ir tirgus sadalīšana pēc pircēju grupām atkarībā no to vajadzībām, rīcības tirgū un attieksmes pret mārketinga pasākumiem. Uzņēmumi izvēlas dažādus segmentēšanas paņēmiemus, kritērijus, metodes- rezultātā tiek izdalīti tirgus segmenti.…