Veikalu tīkla IKI un Data Serviss veikuši pētījumu par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem. Pētījuma rezultāti parādīja, ka iepirkšanās paradumi pēdējo piecu gadu laikā ir mainījušies. Būtiskas izmaiņas Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumos izraisīja krīze, kā rezultātā cilvēkiem vairs nav svarīgi, kāda zīmola veikalā iepirkties, jo svarīgākais faktors par labu konkrētam produktam ir izvirzījusies produkta cena. Aptaujā apstiprinājies, ka pircēji Latvijā ir ļoti racionāli un nepadodas spontānām iegribām. No aptaujātajiem, 85% atzina, ka galvenais veikala izvēles kritērijs ir iespēja iepirkties tur, kur ērtāk – pa ceļam no mājām vai netālu no dzīvesvietas. Produktus pircējs izvēlas izvērtējot to cenu un kvalitāti (92%), un 90% grib būt droši par katru pirkumu. Racionāla preces izvēle ir būtisks kritērijs 85% aptaujāto, un 82% izsver visus „par” un „pret”, pirms izdara galīgo izvēli, kamēr 80% uzskata, ka var ietaupīt, ja salīdzina vairāku preču cenas. Nozīmīgas šobrīd esot tieši akcijas un īpašie cenu piedāvājumi.Pircējiem esot svarīgi, lai ikdienas iepirkumiem apmeklētais veikals primāri sniegtu savu pamatpakalpojumu – iespēju iegādāties preces un produktus, nevis uzmāktos ar neskaitāmiem piedāvājumiem, kļūstot par izklaides vietu un laupot laiku. Tāpat pircēji atzinīgi novērtē iespēju veikalos veikt papildus pakalpojumus, piemēram, apmaksāt dažādus rēķinus.12
Savukārt reklāmas aģentūra DDB sadarbojoties ar žurnālu "Kapitāls" un pētījumu centru TNS Latvia ir veikusi pētījumu, kurā noskaidroti 2011.gada mīlētākie zīmoli. Pirmo vietu Latvijas mīlētāko zīmolu topa virsotnē jau otro gadu pēc kārtas saglabā Google. Tam seko inbox.lv, Maxima, Nokia un Laima. Turklāt Google pēc patērētāju domām ir arī unikālākais un personiskākais zīmols. Kā līderi kvalitātes ziņā aptaujas respondenti ir atzīmējuši zīmolu Nike, taču Supernetto novērtēts kā izdevīgākais zīmols.13
…