Ekonomiskie, politiskie, tehniskie un dabas faktori netiešā veidā ietekmē katru patērētāju. Piemēram, situācija, kad ekonomikā valda krīze, patērētājam nav diez ko labvēlīga. Šādā gadījumā iespējams tas (patērētājs) apdomīgāk izvēlēsies preces un pakalpojumus, ko iegādāties, savukārt, ja ekonomika iet uz augšu, patērētājs var atļauties sev iegādāties vairāk preču.
Politiskā vide ir tik cieši saistīta ar ekonomiku, ka brīžiem grūti nošķirt vienu faktoru no otra.
Tehniskie faktori arī ietekmē patērētāju rīcību. Mūsdienās notiek strauja tehnoloģijas attīstība, kas lielā mērā ietekmē arī patērētāju. Kā piemēram, katru dienu parādās arvien jauni telefonu, portatīvo datoru un citas tehnikas modeļi. Cilvēki, kuriem ir svarīgi jauni tehnoloģijas „brīnumi”, iegādāsies tehniku biežāk nekā tas cilvēks, kuram mobilais telefons ir vajadzīgs tikai zvanīšanai nevis sērfošanai internetā, mp3 vai radio klausīšanai vai bilžu bildēšanai.
Dabas faktori tāpat kā citi faktori ietekmē patērētāja uzvedību.
Sociālie faktori darbojas jebkurā sabiedrībā, jo vienmēr pastāv noteikti sociālie slāņi un grupas. Katram sociālam slānim ir savs ienākuma līmenis, dažāds dzīves veids un vērtības. Kas lielā mērā ietekmē cilvēku un tā rīcību preču tirgū. Patērētāji vienmēr vēlas būt bagātāki, cienījāmāki, ietekmīgāki utt. un daudzi ražotāji izmanto šo patērētāju vājību savā labā.…