Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:392859
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 03.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Visiem uzņēmumiem ir jāveido savu produku cenas. Cenas ir ļoti dažādas, piemēram, ražotājs veido saviem produktiem ražotāju cenu, bet tirgotājs pieliek uzcenojumu un pārdod to par mazumtirdzniecības cenu, īrnieks uzliek īres maksu, students par mācībām maksā mācību maksu u.c.
Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērgātāja maksa par produkta lietošanas rezultātā iegūto patēriņa labumu.
Cenu veidošanās ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa. Cenu veidošanas faktorus iedala iekšējos un ārējos. Cenu veidošana ir tikai viens no mārketinga pasākumiem, kas ļauj īstenot uzņēmuma mērķus. Tāpēc cenu veidošanas koncepcija jākoordinē un ir jāsaskaņo ar produkta raksturlielumiem (kvalitāte, dizains u.c.), produkta sadales kanāliem, pasākumiem produkta virzīšanai tirgū u.c.1
No cenu regulēšanas viedokļa izšķir: brīvas cenas – veidojas brīvi, ņemot vērā tirgus situāciju un citus faktorus; regulējamas cenas – cenu veidošanos kontrolē valsts institūcijas, atbilstoši likumdošanai. No cenu mainīguma viedokļa izšķir: fiksētās cenas – kontraktā ierakstītās cenas, kuras pēc pušu vienošanās mainīt nedrīkst; slīdošās cenas – kontraktā ierakstītās cenas, kuras noteiktos apstākļos pēc pušu vienošanās drīkst mainīt. No cenu pastāvīguma viedokļa izšķir: pastāvīgas cenas – cenas, kurām funkcionēšanās termiņš nav noteikts; pagaidu cenas – cenas, kas funkcionē noteiktā laika periodā (sezonā). No pirkšanas un pārdošanas nosacījuma viedokļa izšķir: līguma cenas – cenas, kuras tiek noteiktas līgumā starp produkta pārdevēju un pircēju; izsoles cenas – cenas, kas tiek noteiktas kontraktā pēc biržas noteikumiem; starpnieka cenas – cenas, kas ietver starpnieka pakalpojumus. 2
Galvenie iekšējie faktori ir: 3
• Uzņēmuma un t. sk. mārketinga mērķi – katram uzņēmumam jānosaka, ko uzņēmums vēlas panākt, pārdodot produktu, kādus mērķus vēlas īstenot. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация