Produkti, kuri tiek lietoti regulāri, vai, kad runa iet par lojāliem pircēju tipiem, tad vajadzība pēc produktiem ir acīm redzama. Kā piemēram, reklāmas bukletu izplatīšana lielveikalos vai tirdzniecības centros paredz, ka vajadzība pēc produktiem ir acīm redzama un reklāma veicinās konkrētas produkta markas pirkšanu.
Plānojot mārketinga komunikācijas, var arī izvairīties no vajadzības pēc produktiem, arī reti lietojamiem produktiem. Tādiem, kā automobiļu noma, avārijas dienests, ja ir pārliecība, ka patērētājam jau ir tāda vajadzība un konkrēti, lai to apmierinātu, tas izmantos, piemēram, katalogus.
Toties, galvenokārt, kad runa iet par reti lietojamiem produktiem, vajadzētu atgādināt par vajadzībām. Līdz ar to ir jāizvirza noteikts komunikācijas mērķis
Savukārt, kad vajadzība ir vāja vai vajadzības vispār nav, tāds gadījums attiecas uz jaunajiem produktiem vai uz esošo produktu jaunajiem lietotājiem, kuriem vēl nav vajadzības pēc produkta kategorijas. Uzreiz var izvirzīt 2. mērķus4 :
*Motivēt lietot produkta kategoriju, kā piemēram, ceļojumus, automobiļus, mobilos telefonus
*Iegādāties noteiktu produkta marku kategorijas ietvaros, piemēram, ceļojums uz kādu no kūrortiem, kāds pēdēja modeļa automobilis, vai telefons NOKIA.
Produkta (produkta markas) atpazīstamība un atcerēšanās kā komunikācijas mērķis.
Kompetence par produktu vai produkta marku ir pircēja spēja identificēt to produkta kategorijas ietvaros pietiekamā pakāpē, lai izdarītu pirkumu.
Tātad, šī kompetence izpaužas divējādi kā atpazīstamība un kā atcerēšanās.
Atpazīstamība ir pircēja spēja atzīt produkta markas raksturojumus. Tādus kā, logo, krāsas, skaņu, iepakojumu, dizainu u.c.
…