1.Mārketings, meklēšana un tirgus
Sameklē, kur ir brīva vieta, kur var būvēt, ņemot vērā cenu un izvietojumu, detaļplānojums, vai nav aizliegumi, respektīvi, izskatot piedāvājumus izvēlas šķietami perspektīvāko variantu atlasot pēc kritērijiem. Izveido biznesa plānu, lai novērtētu vai šādas preces projekts ir rentabls. Izvērtējot visus iespējamos izdevumus – maksa par zemi, būvniecības izmaksas, projektēšanas izmaksas, aizdevumi no bankas – procenti, zemes nodokļi, menedžments, utt. Jāizpēta komunikācijas – vai ir pieejama gāze vai jāizmanto Rīgas Siltuma pakalpojumi, kas ir izdevīgāk, kā ar elektrību, vai nav jāliek transformators, kā ir ar infrastruktūru – cik liela summa jāmaksā par pilsētas sabiedriskā transporta atrašanos tuvumā. Un izvērtējot iespējamo pārdošanas cenu. Ja starpība ir pozitīva, tad šī prece ir jārealizē.
Svarīgs aspekts ir arī izvērtējot apkārtējo vidi. Potenciālo pircēju var noteikt pēc preces vērtības. Pircējs būs maksātspējīgs, kuram būs izdevīga preces atrašanās vieta. Faktors var būt arī tas, kas atrodas tuvumā. Pircējam būs svarīga preces kvalitāte.
2.Produkta izstrāde un projektēšana
Kad ir apzināts pircējs, tiek apzināta ideja par māju. Šajā gadījumā tā būs samērā dārga, klasiska, taču ar nodrošinātu kvalitāti.
Pirmkārt tiek veikti topogrāfiskie mērījumi. Seko nodomu projekts, kur arhitekti izveido preces uzmetumu. Ar šo uzmetumu iet uz būvvaldi, kur prasa Plānošanas un arhitektūras noteikumus. Piemēram, centra rajonā noteikumos paredz perimetrālo apbūvi – ugunsmūri. …