Sociālekonomiskie apstākļi darbojas dažādi. Piemēram, krīzes periodā vairāk reklamē tādas produkta īpašības, kā ekonomiskums, lietošanas efektivitāte, turpretī ekonomikas augšupejas periodā lielāku uzmanību pievērš kvalitātei, elegancei utt. prioritātei. Var mainīties arī sabiedrības attieksme pret noteiktiem uzņēmumiem, var veidoties jaunas formālas un neformālas grupas sabiedrībā utt.
Tehnoloģiskie apstākļi palielina reklāmas iespējas un nosaka jaunu formu parādīšanos (piemēram, savulaik televizors, krāsu televizors, kabeļu televīzija, videomagnetofoni, datori, Internet u.tml. tehnika būtiski ietekmēja reklāmas formu un to daudzveidību).
Tiesiskie apstākļi var veicināt vari ierobežot mārketinga komunikāciju attīstību (piemēram, aizliegums reklamēt televīzijā tabakas izstrādājumus vairākās valstīs lika izstrādājumu ražotājiem mainīt savas mārketinga programmas un ciest prāvus zaudējumus).
Tirgus apstākļi iekļauj sevī galvenos faktorus: tirgus veidi; produkta raksturojums; produkta dzīves cikls; pircēju rīcība tirgū; sadales kanālu vadīšana.
…