Publicistikas valodas stilu lieto laikrakstos, žurnālos, publicistiska rakstura grāmatās, radio un TV pārraidēs, runās.
Publicistikas valodas stils funkcionē gan rakstīta, gan runāta teksta veidā.
Publicistikas valodas stilam ir liela sabiedriski politiska nozīme, pie tam šis stils ir viens no nozīmīgākajiem valodas kopšanā un mācīšanā.
Stila raksturs izriet no funkcijas. Ar publicistikas valodas stila palīdzību sabiedrībai izskaidro aktuālus politiskus un sabiedriskās dzīves jautājumus.
Publicistikas mērķi un uzdevumi nosaka valodas stilu. Publicistikas valodā nepieciešams runāt gan jēdzienos, gan tēlos. Publicistikas valodas stilā izmanto gan zinātniskas valodas, gan daiļliteratūras valodas stila elementus.
Šim stilam ir plaša pielietojuma sfēra, ko nosaka:
1) publicistikas stila uzdevumu daudzveidība (jāinformē, jāietekmē, jāizglīto, jāaudzina, jāorganizē, jāuzjautrina, jāizklaidē);
2) komunikācijā izmantotie līdzekļi: laikraksts, žurnāls, grāmata, radio, TV;
3) komunikācijas saturs un tā izklāsta veids, kas publicistikas uzdevumu un komunikācijā izmantoto līdzekļu nosacītībā veido daudzos un atšķirīgos šī stila žanrus (ievadrakstu, propagandas rakstu, problēmrakstu, preses apskatu, korespondenci, recenziju, aprakstu, informāciju, interviju, reportāžu, feļetonu u.c.).…