No lat. val reclamere – skaļi kliegt. Reklāma ir informācijas izplatīšanas pasākumu kopums. Ikdienā ar vārdu „reklāma” visbiežāk tiek saprasti vēstījumi par precēm vai pakalpojumiem, ko ar plašsaziņas līdzekļu (radio, televīzija, avīzes, internets) palīdzību izplata tirdzniecības uzņēmumi, lai ietekmētu patērētāju. Citi reklāmas mērķi var būt firmas tēla uzlabošana vai tieši otrādi – vērst reklāmu pret kādu konkurenta firmu un pārspīlēti parādīt tās negatīvās īpašības. Reklāmas galvenais uzdevums ir radīt pieprasījumu pēc preces. Reklāma par savu piedāvājumu vienmēr saka labu, nekad sliktu.1 Lai reklāma būtu efektīga un sasniegtu tās galveno mērķi – palielināt uzņēmuma produkcijas vai pakalpojumu kopējo apgrozījumu, tai ir jābūt atbilstošai esošajai tirgus situācijai
Attiecībā uz reklāmas pasākumu tiešo iedarbību bieži tiek uzsvērti arī reklāmas mērķi, kuri izriet no reklāmas iedarbības pakāpēm. Ievērojot to, reklāmai jāpievērš uzmanība (Attention), jāmodina interese (Interest), jārada vēlēšanās pirkt (Desire) un, visbeidzot, jānoved pie pirkuma (Action) (“AIDA princips”). Nosauktās četras pakāpes dažreiz tiek savienotas trijās, veidojot kognitīvos, afektīvos un uz pirkšanas uzvedību attiecināmos reklāmas mērķus…