Reklāmas izplatīšanas līdzekļi ir informācijas kanāls, caur kuru reklāmas ziņojums nonāk līdz patērētājam, parasti to nosaka reklāmdevējs. Reklāmas izplatīšanas līdzekļu veida izvēle ir atkarīga no dažādiem kritērijiem, kā mērķtirgus potenciālo pircēju ieradumiem, produkta specifikas, reklāmas ziņojuma specifikas un reklāmas pakalpojumu cenas.
Mērķtirgus potenciālo pircēju ieradumi ir attieksme pret konkrētiem masu mēdiju līdzekļiem. Tā piemēram, rotaļlietu reklāmas pirmsskolas vecuma bērniem ir jārāda televīzijā, jo šis pircēju loks nelasa žurnālus un avīzes.
Produkta specifika jāņem vērā, jo dažādiem reklāmas izplatīšanas līdzekļiem nav vienādu iespēju demonstrēt produktu darbībā, parādīt to krāsainu utt., tāpēc dažādus produktus labāk reklamēt ar noteiktiem reklāmas izplatīšanas līdzekļiem (piemēram, lielākā daļa automobiļu reklāmas izmaksu tiek avīzēm un televīzijai; pārtikas produktu izmaksu- televīzijai; pasta pakalpojumu- žurnāliem un televīzijai; tabakas izstrādājumu- žurnāliem un ielu stendiem utt.).
Reklāmas ziņojuma specifika- liela nozīme ir reklāmas steidzamībai (piemēram, ja nepieciešams paziņot par lielu izpārdošanu tuvākajās dienās, tad vislabāk noder radio un avīzes; ja sludinājumā jānorāda daudz tehnisku datu, tad vairāk piemēroti ir specializētie žurnāli).
Reklāmas pakalpojumu cena arī ir nozīmīgs faktors reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēlē, jo reklāma televīzijā maksā ļoti dārgi, turpretim avīzē- samērā lēti. …