Cik liels ir, un kā sadalās, reklāmas tirgus Latvijā, Baltijā un pasaulē?
Latvijā reklāmas tirgus izpēte tiek veikta kopš 1994. gada. Mediju reklāmas tirgus 2008. gadā sasniedza 97, 1 milj. Ls. Kā rāda statistika visvairāk reklāmu tiek rādīts Tv, kur tiek reklamēts 35 % no visām reklāmām, 18 % - avīzēs, 16 % - žurnālos, 11 % - radio, 10 % - vides reklāma, 9 % - interneta, 1 % - kino.
Kopējais Baltijas reklāmas tirgus apjoms sasniedzis 406,3 miljonus eiro, tas pērn pieaudzis par 4%. Latvijā reklāmas tirgus apjoms 2008.gadā bija 138,2 miljoni eiro, Lietuvā - 157 miljoni eiro, bet Igaunijā - 111,2 miljoni eiro.
2008. gadā tāpat kā 2007. gadā Baltijā no kopējā reklāmas apjoma vislielāko daļu sastāda TV reklāma (36 %), otrs lielākais reklāmas apjoms ir avīzēs (26 %), kam seko reklāma žurnālos (13 %). Radio reklāmas tirgus daļa Baltijā ir 9 %, savukārt vides reklāmas un interneta - 8 %, bet kino reklāmas – 0,3 %.1
2008. gadā kopējais pasaules reklāmas tirgus apjoms ir novērtējams 491, 634 milardu ASV dolāru. 38 % no kopējā reklāmu apjoma tika izvietoti TV, 25, 4 % - laikrakstos, 11, 5 % - žurnālos, 10, 3 % - internetā, 7, 6 % - radio, 6, 7 % - vides reklāma, 0, 5 % - kino.2
…