Sadales kanāls ir uzņēmumi, kas izpilda visas funkcijas produktu pārvietošanas, izplatīšanas un virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājam.
Sadales kanālu funkcijas:
Patērētāju apkalpošana;
Preču sadale un realizācija : transportēšana, uzglabāšana, kontaktēšanās ar patērētājiem, preču komplektēšana
Cenu veidošana: nosaka uzcenojumu; ierobežo ražotāju iespējas tās kontrolēt;
Tirgus pētījumi: kādu preci? Kādā iesaiņojumā? Kādā laikā? Kurā vietā?
Preces pārdošanas veicināšana: reklāma; personāla apmācīšana (informācijas sniegšana);
Preču īpašuma tiesību nodošana: norēķinās tūlīt, saņemot produkciju; norēķinās pēc noteikta laika.
Produkta plānošana.
Sadales kanālu veidi:
Tradicionāli izšķir tiešo un netiešo sadali. Tiešā sadale attiecināma uz ražošanu un pārdošanu tieši pircējiem. Netiešā sadale nozīmē, ka pārdošanas procesā ir iesaistīti starpnieki.
…