Sadales kanāls sastāv no cilvēkiem un firmām, kas iesaistīti preces īpašuma tiesību nodošanas procesā no ražotāja līdz galējam patērētājam. Sadales kanāls ietver preces ražotāju un galējo patērētāju, un bieži vien starpniekus, piemēram, mazumtirgotājus un vairumtirgotājus
Bez ražotājiem, starpniekiem un galējiem patērētajiem sadales procesā piedalās ari bankas, apdrošināšanas sabiedrības, precu uzglabāšanas firmas un transporta sabiedrības. Bet tām nepieder īpašuma tiesības uz preci, tās nav aktīvi iesaistītas pirkšanas un pārdošanas pasākumos.
Līdzīgām firmām bieži ir atšķirīgi sadales kanāli. Uzņēmumi vēlas, lai sadales kanāls ne tikai apmierinātu pircēju vajadzības, bet ari nodrošinātu iespēju konkurēt ar citam firmām. Dažas firmas iegūst priekšrocības tieši ar saviem atšķirīgajiem kanāliem. Lai veidotu kanālus, kas apmierina pircējus, un spētu izturēt konkurenci, nepieciešama organizēta pieeja.
Pieņemot lēmumu par kanāla izveidi, jāpieņem četri apakšlēmumi.
1. Sadalos stratēģijas noteikšana
Kanāla stratēģija jāveido visa tirgzinības komplekso elementu konteksti (prece, cena, virzīšanas tirgū metodes, tirgus veida). Visā tirgzinības programmā ir svarīgi ņemt vēra konkurentu skaitu, sortimentu, sadales metodes.
2. Sadales kanāla veida izvēle
Firmai jāizlemj, vai kanālā tiks izmantoti starpnieki, un. ja tiks. tad kādi, jānovērtē preču daudzums, starpniekiem veicamas funkcijas, teorētiskie ierobežojumi likumdošana.…