Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:188789
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.07.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Spējas    3
  Pēc Voldemāra Zelmeņa    3
  Pēc Hovarada Gārnera    4
  Apdāvinātība    6
  Indigo bērni    8
  Izmantotā literatūra    10
Фрагмент работы

Apdāvinātība
Vārdam „apdāvinātība” ir pieejamas vairākas definīcijas:
ASV Kongresā 1978. gadā to definēja šādi: Apdāvināti un talantīgi bērni ir tie, kurus ir identificējušas profesionāli kvalificētas personas kā spējīgus uz augstu sniegumu, pateicoties viņu ievērojamām spējām. Tie ir bērni, kam ir nepieciešamas diferencētas izglītības programmas un pakalpojumi līdztekus pastāvīgajām skolu programmām, lai pilnvērtīgi izmantotu viņu ieguldījumu viņu pašu un sabiedrības labā.
Viena no pasaulē atzītāko apdāvināto bērnu izglītošanas pētniekiem Jozefs Renzulli ieviesa apdāvināta bērna modeli: : apdāvināts bērns = augsta kreativitāte (radošās spējas) + augsta motivācija + intelektuālās spējas virs vidējā līmeņa. Tādi bērni esot apmēram 3 - 5%.
Psihologs Celvins Teilors, kurš ir izveidojis Daudzveidīgo talantu modeli. Šī modeļa pamatpieņēmums ir, ka ikvienam no mums ir kādas īpašas spējas, kas nepiemīt vairumam. (Varbūt jūs labi dziedat, spēlējat kādu mūzikas instrumentu, spēlējat šahu, runājat spāniski, cepat kūkas, labojat velosipēdus, protat pārdot jebko?)

"Jūsu bērns ir ļoti apdāvināts." - izdzirdot šādu frāzi par savu bērnu no pedagoga vai psihologa mutes katrs vecāks izjūt lepnumu un prieku. Tomēr izrādās, ka apdāvinātība sev līdzi nes ne mazums problēmu un sarežģījumu. Kas tad īsti ir apdāvinātība - dāvana vai sods? Kādas ir ar apdāvinātību saistītās problēmas? Jā, tas ir nenoliedzams „pluss”, ka bērnam ir paveicies, ka daba ir dāvājusi papildus spējas, taču sabiedrības ietekmē šīs papildus spējas traucē iekļauties sabiedrībā īpaši jaunībā.

Galvenais apdāvināta bērna uzdevums ir gaidīt uz citiem. Pamatskolā viņi gaida uz citiem skolēniem, vidusskolā bieži vien - arī uz skolotājiem. Viņiem šķiet, ka viņu laiks, kas pavadīts gaidot, ir citu izniekots.

1979. gadā veiktie pētījumi liecina, ka apmēram 15 - 30% no vidusskolu nepabeigušajiem skolēniem ir apdāvināti.
Vairākums apdāvināto bērnu pilnībā neizmanto savu potenciālu. Viņiem ir raksturīgas kādas no šādām pazīmēm.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация