Komunikācijas instrumenti (reklāma, sabiedriskās attiecības, pārdošanas veicināšana, tiešais mārketings, personīgā pārdošana).
Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informāciju izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Reklāmas attīstība ir atkarīga no- sociāli ekonomiskiem; tehnoloģiskiem; tiesiskiem; tirgus apstākļiem. Reklāmdarbības procesā ir jāpieņem šādi lēmumi- jānosaka reklāmas mērķi; jāpamato reklāmas izmaksas; jānosaka reklāmas pasniegšanas paņēmienus; jāizšķiras par masu informācijas līdzekļu izmantošanu; jānovērtē reklāmas efektivitāte. 3
Reklāmas mērķi var būt- informēt tirgu; pārliecināt tirgu; atgādināt tirgum.4 Reklāmas izmaksu plānošanā jāizšķir – produkta dzīves cikla posms (sākumposmā ir lielas izmaksas, pēc tam tuvojas nullei); produktu raksturojumi (jo vairāk tirgū līdzīgu produktu, jo vairāk naudas jāiegulda reklāmā); tirgus daļa (jo lielāks tirgus, jo lielākas izmaksas); konkurences līmenis (vairāk konkurentu lielākas izmaksas reklāmai).5
Reklāmas ziņojumu izstrāde- izšķir šādas reklāmas ziņojuma stadijas- ideju veidošana; variantu atlase un veidojums; izpilde. Induktīvā metode- no atsevišķiem novērojumiem pāriet par vispārēju atziņu. Deduktīvā metode- no atsevišķiem novērojumiem loģiski atvasina patiesību.6
…