Mārketinga pētījumi it sevišķi starptautiskajā mārketingā ir ļoti būtiski, jo kā gan savādāk iespējams novērtēt konkurences stāvokli, prognozēt tirgus attīstību un gaidāmo patērētāju pieprasījumu, izstrādāt efektīvākus paņēmienus preču realizācijā vai novērtēt kompānijas autoritāti esošajā vai jaunajā tirgū, kurā ir vēlme uzsākt darbību.
Lai arī vadītāji lieliski izprot mārketinga pētījumu nozīmi pašmāju tirgū, visizplatītākais iemesls neveiksmēm starptautiskajā darbībā ir sagatavošanās un informētības nepietiekamība. Lielāko neveiksmju cēlonis ir neizpratne par konkrētās valsts biznesa vidi. Vai nu daudzas firmas netic starptautiskā mārketinga pētījumu nozīmei un lietderībai, vai arī sastopas ar darbinieku nekompetenci, kā dēļ to nav iespējams veikt pilnvērtīgi.1
Amerikas Mārketinga Asociācija (AMA) mārketinga pētījumus definē kā galveno saikni starp patērētāju, pircēju, sabiedrību un mārketinga speciālistiem, norādot to kā informācijas apmaiņas portu, kas nodrošina informāciju, kas identificē un definē mārketinga iespējas un sagaidāmās problēmas, ģenerē, rafinē un novērtē jau veiktās mārketinga darbības, monitorē patreizējo situāciju un uzlabo kopējo skatījumu uz visiem mārketinga procesiem.…