Amerikas Mārketinga Asociācija definē mārketinga pētījumus kā funkciju, kas savieno patērētāju, pircēju un sabiedrību ar pārdevēju caur noteiktu informāciju. Informācija ir tā, kas identificē un nosaka mārketinga iespējas un problēmas; rada, attīsta un novērtē mārketinga darbības pamatu; kontrolē mārketinga darbības; rada izpratni par mārketingu kā procesu. Mārketinga pētījumi precizē informāciju, kas nepieciešama kādas problēmas risināšanas uzsākšanai. Mārketinga pētījumi konstruē metodes informācijas ievākšanai, vada un izpilda datu vākšanas procesu, analizē rezultātus un paziņo iegūtos datus un to nozīmi.
Cita mārketinga pētījumu definīcija skaidro, ka mārketinga pētījums ir sistemātiska un objektīva informācijas apzināšana, vākšana, analīze un izplatīšana, lai uzlabotu lēmumu pieņemšanas procesu, kas saistīta ar mārketinga problēmu un iespēju identificēšanu un risināšana.
Starptautiskā mārketinga pētījumu process ir līdzīgs vietējā mārketinga pētījumiem, galvenā atšķirība ir vidē. Atšķirības, kas parādās starptautiskā mārketinga pētniecībā ir:
- jaunie parametri- nodevas, ārzemju valūta un tās svārstības, dažādie transporta veidi, starptautiskā dokumentācija u.tml.;
- jaunā vide- izprast biznesa vides būtību ārvalstī, pētot ārējās vides faktorus- ekonomiskos, politiskos, tiesisko, kultūras, finansu u.tml.;
- iesaistīto faktoru daudzums- iziet starptautiskajā vidē bieži vien nozīmē iziet vairāk kā vienā valstī, tas nozīmē arī, ka pētniecības process būs plašāks un sarežģītāks;
- plašāk izteiktā konkurence.1
…