Mārketinga vide iedalās mikro un makro vidē. Uzņēmumam, kas iziet starptautiskā tirgū, būtu vairāk jāpadomā par makro vides ietekmi uz uzņēmumu, jo tā var krietni atšķirties no pašmāju ārējās vides faktoriem.
Tātad uzņēmumam, kurš gatavojas iziet ārējā tirgū, būtu jāorientējas ekonomiskajā, politiskajā, juridiskajā un sociālajā vidē.
Starptautiskā mārketinga vides studēšana sākas ar pasaules ekonomikas attīstības tendenču noteikšanas. Pasaules ekonomikas attīstības pamattendences: 1) starptautiskās tirdzniecības apjomu aktīva palielināšanas (un kā sekas - konkurences palielināšanas), kapitālieguldījumu palielināšanas ārzemēs; 2) ASV dominējošā stāvokļa zaudēšana un Japānas ražošanas un tirdzniecības spēka palielināšanas; 3) starptautiskās finansiālās sistēmas tapšana; 4) tirdzniecisku barjeru palielināšanas, vēlme aizsargāt iekšējo tirgu no konkurences; 5) jauno lielo tirgu atrašana (Krievija, Ķīna, u.c.).…