Produkcijas veidu izvēle saistās ar konkrētu stratēģiju, kas ir kopējā darbības programma, kura tiek izvēlēta attiecībā uz konkrēto sfēru. Kā arī produkcijas veidu izvēle saistās ar konkrētu politiku un produkcijas sfēru, jeb tirgu. Sfēru parasti raksturo divi lielumi-viens no tiem ir produkcija, otrs-tirgus, kuru raksturo gan esošie, gan jaunie tirgi.
Stratēģija sfērā: produkcija-tirgus: viens no veidiem ir, kad uzņēmums ar esošu produkciju-iet esošā tirgū. Šis veids paredz, ka tiek veikti pasākumi, kas līdz šim nav nekad eksistējuši, un šis veids no uzņēmuma prasa vismazāk resursus. Otrs veids- ar esošo produkciju iet jaunā tirgū (visi pasākumi saistīti ar jauna tirgus ieņemšanu-informācijas izplatīšana, potenciālo pircēju pārliecināšana). Trešais veids-ar jaunu produkciju esošā tirgū (priekšrocība-patērētājs pazīst šo tirdzniecības uzņēmumu, marku: galvenie kapitāla ieguldījumi ir orientēti uz jauna produkta izveidi. Ceturtais veids-ar jaunu produktu jaunā tirgū (šī stratēģija ir visriskantākā). Kopumā jāteic, ka savu kopējo stratēģiju uzņēmuma ir iespējams kombinēt no esošajām. Kā arī, būtiski ir tas, ka produkcijas stratēģijas izvēlē un pilnveidošanā ir jāņem vērā produkta laika kategorija „dzīves cikls”. Tad, kad tiek pieņemta darbības stratēģija, ir jāpapēta dzīves cikls produktam, vai vispār tas uzņēmuma ir izdevīgi. 1Preces dzīves cikla posmi un biznesa raksturlielumi tajos. Kopumā jāteic, ka produkta dzīves cikls ir laika periods no produkta izstrādes līdz tā ražošanas un pārdošanas pārtraukšanai.…