Izmaiņas nozares vidē un/ vai vispārējā arējā vidē, rada nepieciešamību pēc izmaiņām arī stratēģijās. Stratēģiskās izmaiņas ir piemērotas tad, kad bizness ir vidēja vai stingrā darba pozīcija, bet ar stratēģiski zaudētu pozīciju. Kaut gan ir iespējams, ka bizness var būt vājš tehniskajās, produkcijas vai finansiālas stratēģiskajās pozīcijās, bet ne tirgus daļā, šāda gadījuma parasti nav. Tā vietā, svarīgās stratēģiskās izmaiņas ietver situācijas, kad bijuši nozīmīgi kritumi pārdošanas un daļu pozīcijās, un iespējams, ka pat mainītas stratēģiskās grupas biznesa kompetences. Tātad principiālās metodes var izmainīt vai nu stratēģiskās izmaiņas atbilstoši daļu izmaiņu lielumam vai prasītās stratēģiskās grupas izmaiņas. Ir iespējamas trīs iespējas:
• Pašreizējo uzņēmējdarbības akciju vai/ un stratēģisko grupu pozīciju uzturēšana pavada biznesa pārorientēšanos uz vienu vai vairāku viegli nosargājamu produktu tirgus segmentu vai nišu stratēģiski izvēlētās grupas ietvaros.
• Viena līmeņa izmaiņas daļās un stratēģijas grupas stāvoklī, tas ir pārvietošanās no atbirumu stāvokļa uz līdzskrējēja stāvokli vai no līdzskrējēja stāvokļa uz konkurējošu stāvokli, vai no konkurējoša stāvokļa uz līdera pozīciju.
• Otra līmeņa izmaiņas daļās vai stratēģiskajā grupas stāvoklī, tas ir, no atbirumu stāvokļa uz konkurējošu stāvokli vai no līdzskrējēja stāvokļa uz līdera pozīciju.
…