7) Sniegt divus piemērus katrai no zemāk minētajām biznesa stratēģijām, kā arī paskaidrot kādas ir pazīmes un kāpēc (kā arī skaidrot – kā šīs stratēģijas strādā).
• Izmaksu vadības (cost leadership):
Walmart ir lielākais uzņēmums pasaulē, kas ir pazīstams ar zemām preču cenām. Tā vadītāji, izmantojot izmaksu vadības teoriju, strādā pie tā, lai saglabātu cenas tādā līmenī, pētot un pielietojot ikdienā dažādas iespējas kā samazināt izmaksas. Kā piemēram, augstākie vadītāji komandējumos nelido pirmajā klasē, izmanto kopīgas istabas viesnīcās. Darbinieki uzņēmumā tiek mudināti izmantot tikai minimālo apjomu ēku apsildē un dzesēšanā. Tāpat darbiniekiem tiek maksātas salīdzinoši zemas algas un netiek piešķirti augsti pabalsti veselības apdrošināšanai.
Amerikāņu apavu mazumtirgotājs Payless ShoeSource izceļas patērētāju vidū un piesaista to uzmanību ar savu saukli – “Why pay more when you can Payless?”. Klienti tiek uzrunāti iegūt apavus par lētāku samaksu, nevis maksāt vairāk par labu servisu un patērētāji to atbalsta. Tādēļ uzņēmums var pārdot savu preci par lētāku cenu, lai arī tas ir kvalitatīvs zīmola ražojums. Payless ShoeSource var atļauties samazināt produkcijas cenu, jo veikalos vienlaicīgi ir vien pāris darbinieki, līdz ar to nav jāiegulda finanses algās, un piedāvājumā ir tikai preces, kuras pieprasa mērķauditorija. (study.com, 2017)
• Diferenciācijas (differentiation):
McDonald’s galvenie klienti ir strādājoši vidusslāņa cilvēki visos vecumos. …