Kompānijas makrovide (ārējā vide)
Šie ir faktori, kas tiešām var ietekmēt kompāniju, bet kas var nebūt paredzami un var būt nekontrolējami.
Makrovides faktorus iedalām šādi – demogrāfiskā ietekme, ekonomiskā ietekme, dabas ietekme, tehnoloģiskā ietekme, politiskā un kultūras ietekme.
Demogrāfija – ir cilvēces attīstības pētniecība, tādos terminos kā lielums, atrašanās vietas, vecums, dzimums, rase un citi statistiskie dati. Jāņem vērā, ka viens no mūsdienu fenomeniem tieši Eiropā ir tās straujā novecošana, precīzāk, palielinās to iedzīvotāju skaits, kas ir vecumā pēc 50. Būtiski ir skatīt arī vispārējo situāciju ar ģimenes jēdziena maiņu un līdztiesības aktivizēšanos (tēvu tiesībām utt.). ir atklāts, ka aizvien vairāk arī būs izglītotu cilvēku Eiropā. Nevar aizmirst, ka jāskata arī dzīves stila atšķirības dažādās valstīs un dažādos tirgos.
Ekonomikas vide – izaugsmes ātrums, izmaksas, inflācija un bezdarba koeficients. Pētījumi pierāda, ka patērētāji, kam ir lielāks pirkšanas spēks visbiežāk pieder augstākajai sociālekonomiskajai grupai. Mārketinga darbiniekiem ir jādefinē, kā šī sociālā klase patērē savus ienākumus. Iedzīvotāju grupa ar augstiem ienākumiem ir primārā luksusa preču mērķauditorija. Mainās arī patērētāju naudas tērēšanas ieradumi.
…