aktīva klausīšanās
Svarīgi ir saprast klienta verbālos vēstījumus, pārdzīvojumus, uzvedību, un to pavadošās
izpausmes.
Daudzi konsultanti pārlieku koncentrējas uz informāciju, kas jāiegūst no klienta, nevis
uz klienta pārdzīvojumiem, uzvedības izpausmēm un jūtām. Pārāk koncentrējoties uz
konkrētiem faktiem, dažreiz konsultanti klientus cenšas ātri novietot savos noteiktos
„diagnostikas plauktiņos”. Īpaši klīniskajā nozarē bieži novērojama tipizācija: neirotisks,
paranoīds, ekstremāla situācija utt. Tas viss var traucēt aktīvi klausīties.
Eksistenciāli humānistiskā stratēģija – aktīva klausīšanās un jūtu reflektēšana – var tikt
multikulturāli pamatota ar papildu fokusu uz kulturālajiem un attiecību jautājumiem. …