Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:247266
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.12.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

1. Ekonomikas attīstības īsa vēsture.
Ekonomika ir sabiedriska zinātne. Visbiežāk ar to saprot tautsaimniecību. Ekonomikas otrā nozīme ir zinātne par to, ka sabiedrība ar ierobežotiem resursiem visefektīvāk var apmierināt cilvēku neierobežotas vajadzības. Galvenie jautājumi: ko ražot, kā ražot un kam ražot. Ekonomikas teorijas vēsturē Aristotelis (384.-322.g.p.m.ē.) tiek uzskatīts par pirmo ekonomistu. Viņš analizēja galvenās ekonomiskās parādības un likumsakarības toreizējā sabiedrībā. Pirmo ievērojamāko ekonomisko teoriju izstrādāja merkantīlisti 15.gs. Merkantīlisti noteica to, ka par bagātību var uzskatīt tikai to, ko var pārvēst naudā un par galveno bagātības avotu uzskatīja tirdzniecību. Nākamajā ekonomiskās domas attīstībā parādījās fiziokrāti. Viņi uzskatīja, ka galvenais bagātības avots ir zeme un tāpēc tautas labklājības pamatā ir tikai tas, kas nāk no lauksaimniecības. Pirmais zinātniski ekonomikas attīstību pamatoja Ādams Smits 18.gs. un viņa filozofiskās ievirzes ir aktuālas arī šodien: *Ekonomikas pamatā ir privātīpašums, uzņēmējs; *Īpašnieks strādā savtīgos nolūkos, gūst peļņu un dod labumu sabiedrībai - darba vietas, produktus, nodokļus. *Konkurence ir spēks, kas virza uzņēmēju attīstīties.

2. Makroekonomika un mikroekonomika.
Makroekonomikas mērķis ir nodrošināt ekonomikas izaugsmi, pilnīgu nodarbinātību, efektivitāti un sociālo aizsardzību. Dod zināšanas par: 1) ekonomiku kopumā, 2) kopējo pieprasījumu un piedāvājumu, 3) cenu līmeni – inflāciju, 4) iekšzemes kopproduktu (IKP), 5) nodarbinātību un bezdarba līmeni, 6) ekonomikas izaugsmi un aktivitātes cikliem. Makroekonomika orientējas uz trīs ekonomiskajām vienībām: mājsaimniecībām, uzņēmumiem un valsti. Šīs vienības savstarpēji ir cieši saistītas, tās sadarbojas un ietekmē viena otru. Mājsaimniecības - patērētāji, kas izmanto preces un pakalpojumus, lai apmierinātu savas vajadzības, kā arī dod uzņēmumiem ražošanā un pakalpojumu sniegšanā nepieciešamos ražošanas faktorus, pretī saņemot maksājumus. Uzņēmumi, kas izgatavo un piedāvā dažādas preces un pakalpojumus. Valsts maksā valsts darbiniekiem algas, nodrošina sociālās garantijas, kā arī no patērētājiem un uzņēmumiem iekasē nodokļus un nodevas. Mikroekonomikas mērķis ir noteikt tirgus dalībnieku racionālu rīcību ierobežotu resursu apstākļos. Dod zināšanas par; 1) atsevišķa patērētāja rīcību; 2) atsevišķa uzņēmuma darbību; 3) vienas preces cenu un tās pieprasīto daudzumu; 4) tirgu un tirgus struktūru. Mikroekonomika pēta atsevišķu saimniecisku vienību – mājsaimniecību (patērētāju) un uzņēmumu – saimnieciskās norises, kā arī šo saimniecisko subjektu norišu savstarpējo iedarbību un to darbības koordināciju tirgū. Tā kā gandrīz katrs saimnieciskais subjekts darbojas un aktīvi piedalās vairākos tirgos, tā saimnieciskās aktivitātes izpaužas makroekonomikas tirgos, kuros atspoguļojas saimniecisko vienību caurmēra izturēšanās. …

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −9,20 €
Комплект работ Nr. 1203817
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация