Konkurenti ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki,kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos,kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājāmu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū
(LR Konkureneces likums).
Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu vai arī organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finanšu resursus. Tas nozīmē,ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem,bet ražotāji ar citiem ražotājiem.
Konkurences veidi:
Pilnīgā konkurence
Monopolistiskā konkurence
Monopols un monopsons
Oligopols un oligopsons
Tirgus struktūra ir noteikta konkurences pakāpe tirgū,kas atrodas diapazonā starp lielu skaitu pircēju un pārdevēju līdz pat dažiem vai vienam pārdevējam un pircējam. Tirgus struktūra ietekmē cenu līmeni, iepirkuma apjomu un uzņēmuma peļņu.
Kritēriji tirgus struktūras un konkurences veida raksturošanai:
Pircēju un pārdevēju skaits,kas darbojas tirgū
Drošas informācijas pieejamība.…