Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:598995
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.10.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

1. Tirgzinību jēdziens un tā nozīme ekonomikā.
Tirgzinību pamatjēdzieni ir vēlmes, vajadzības un pieprasījums.
Vēlme ir cilvēka iekšējā tieksme pēc kaut kā.
Vajadzība ir vēlmes īpaša forma – prasība pēc kaut kā. Tā ir atkarīga no sabiedrības sociālā un kultūras līmeņa, kā arī no cilvēka personiskajām īpašībām.
Pieprasījums ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība.
Tirgzinībās svarīgi ir arī citi jēdzieni.
Prece – viss, kas radīts darba rezultātā, var apmierināt patērētāju vajadzības un tiek piedāvāts tirgū. Uzdevums: paaugstināt ieguvumus un samazināt izmaksas.
Maiņa ir vēlamā produkta iegūšana maiņas procesā pret citu produktu vai maksāšanas līdzekli.
Darījums ir vēlamo produktu iegūšana, ievērojot noteiktus nosacījumus (maiņas vieta, veids u.c.).
Tirgus ir esošo un potenciālo pārdevēju un pircēju kopums, kas ir noteiktā vietā – piedāvā (pārdod) un pieprasa (pērk) preci.
Izšķir: 1) patērētāju tirgu; 2) biznesa tirgu; 3) globālo tirgu; 4) valsts (Nonprofit) tirgu. 2. Tirgzinību definīcijas. Tirgzinību funkcijas.
Tirgzinības ir darbības, kas virzītas uz cilvēku vajadzību un vēlmju apmierināšanu ar produktu ražošanas, sadales un maiņas palīdzību.
Tirgzinību vadīšana ir darbību shēma, ieskaitot produktu plānošanu, cenu veidošanu, sadali un virzīšanu mērķtirgū, lai īstenotu organizācijas mērķus.
Tirgzinības ir īstās preces pārdošana īstajam klientam īstajā laikā, īstajā vietā par īsto cenu, darot to visu labāk par konkurentiem.
Tirgzinības ir cilvēku darbības veids, kas ir vērsts uz patērētāju vajadzību apmierināšanu maiņas ceļā.
Izšķir četras galvenās tirgzinību funkcijas: 1) analīze (izpēte, informācijas vākšana un analīze); 2) plānošana (stratēģiskā un taktiskā plānošana); 3) darbība (plānu realizēšana, ieviešana praksē); 4) kontrole (plānu izpildes kontrole un korekcijas).

4. Bostonas matrica, tās nozīme uzņēmuma darbības plānošanā.
Matrica norāda uz attiecību – tirgus augšanas pakāpe pret uzņēmumam piederošo tirgus daļu.
Uz vertikālās ass tiek atlikta tirgus izaugsmes pakāpe jeb kārtējais uzņēmuma pieaugums tirgū, kur tas darbojas. Uz ass tiek atlikti procenti no 0 līdz 20. Tirgus pieaugums virs 10% tiek uzskatīts par augstu.
Uz horizontālās ass tiek atlikta uzņēmumam piederošā tirgus daļa. Relatīvā tirgus daļa 0,1 nozīmē, ka uzņēmumam pieder 10% no tirgus līdera pārdošanas apjoma, bet 10 nozīmē, ka uzņēmums ir līderis.
Visi matricas kvadranti ir apzīmēti ar asociatīviem nosaukumiem. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация