Nr. | Название главы | Стр. |
Saturs | 1 | |
Ievads | 2 | |
1. | Tūrisma nozares apskats | 3 |
1.1. | Reģionālās situācijas un tūrisma nozares īss raksturojums | 3 |
1.2. | Latvijas reģionālās politikas principi | 3 |
1.3. | Latvijas reģionālās un tūrisma attīstības politikas mērķi | 4 |
2. | Tūrisma uzņēmuma darbība | 5 |
2.1. | Tūrisma uzņēmuma dibināšana un mērķi | 5 |
2.2. | Tūrisma uzņēmumu - ceļojumu organizētāju - galvenās funkcijas un organizatoriskā struktūra | 5 |
2.3. | Naktsmītņu galvenās funkcijas un organizatoriskā struktūra | 6 |
2.4. | Tūrisma produkta cenas veidošana, to ietekmējošie faktori | 6 |
2.5. | Nodokļi tūrismā | 6 |
2.6. | Naktsmītņu sektora attīstības tendences | 7 |
2.7. | Infrastruktūras attīstības loma tūrisma nozares attīstībā | 7 |
2.7.1. | Transporta uzņēmumu loma tūrisma attīstībā, sektora attīstības tendences | 7 |
2.7.2. | Gaisa transporta uzņēmumu loma tūrisma attīstībā, sektora attīstības tendences | 7 |
2.7.3. | Dzelzceļa transporta uzņēmumi: loma, funkcijas | 8 |
2.7.4. | Ūdens transporta uzņēmumi: loma, funkcijas | 8 |
2.8. | Horizontālā, vertikālā integrācija tūrisma komercdarbībā | 8 |
2.8.1. | Horizontālā integrācija | 8 |
2.8.2. | Vertikālā integrācija | 8 |
2.9. | Ilgtspējīga resursu izmantošana tūrisma komercdarbībā | 8 |
Tūrisma Latvijā attīstība nākotnē | 9 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 10 |
IEVADS
Eiropā un visā pasaulē tūrisms ir viena no vadošajām un visstraujākajām izaugsmes nozarēm un tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Tūrisms ietekmē ikvienas sabiedrības sociālo, kultūras un ekonomisko dzīvi, savukārt, minētās sfēras ietekmē tūrisma attīstību.
Saskaņā ar Pasaules Tūrisma organizācijas statistikas datiem tūrisms ir pasaulē lielākais eksporta ienākumu avots, nozīmīgs darbavietu radītājs, kā arī svarīgs reģionālās un sociālās attīstības faktors.
Aizvadītie gadi Latvijas tūrisma nozarē ir bijuši pārmaiņām bagāti, ko veicinājusi Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā un NATO. Līdz ar šīm pārmaiņām, Latvijai pievērsta plašāka sabiedrības un ārvalstu plašsaziņas līdzekļu uzmanība. Rezultātā pieaudzis informācijas apjoms par Latviju, tās tūrisma piedāvājumu, palielinājies tūristu skaits un to izdevumi par tūrisma pakalpojumiem, sekmējot Latvijas ekonomisko attīstību. Šobrīd var uzskatīt, ka tūrisms ir viena no straujāk augošajām nozarēm Latvijā.
Lai veicinātu tūrisma attīstību un valsts atpazīstamību ārvalstu tūristu vidū un sasniegtu vienu no svarīgākajiem Aģentūras mērķiem - palielināt tūristu skaitu Latvijā, ir veikti nozīmīgi mārketinga pasākumi. Ir īstenoti vairāki jauni mārketinga projekti, piemēram, izdoti jauni tūrisma informācijas materiāli, izgatavots reklāmas videoklips par Latviju, lai popularizētu mūsu valsti kā pievilcīgu un interesantu tūrisma galamērķi, kur laipni gaidīts tiek ikviens ceļotājs.
Šajā gadā liela nozīme un uzmanība tika veltīta tūrisma infrastruktūras attīstībai, realizējot projektus tūrisma informācijas ceļa zīmju sistēmas uzlabošanai, sakrālā tūrisma attīstībai.
Tieši tāpēc izvēlējos šīs nozares, kā tautsaimniecības nozares izpēti.
1 Tūrisma nozares apskats.
1.1 Reģionālās situācijas un tūrisma nozares īss raksturojums.
1996.gadā Latvijas Republikas Ministru kabinets apstiprināja Latvijas reģionālās attīstības politikas koncepciju. Koncepcijā tika sniegts plašs reģionālās attīstības līdzekļu, jomu un pasākumu uzskaitījums, kas deva plašas iespējas uzskatīt dažādas valsts regulējošas un atbalsta iniciatīvas par reģionālās attīstības instrumentiem. Taču koncepcija neradīja skaidrību jautājumā par to, kas ir valsts atbalsts reģionālajai attīstībai: vai tas ir instruments, kas ir par reģionālo attīstību atbildīgās institūcijas pārziņā, vai arī valsts darbība, kas būtiski ietekmē teritoriālo vienību attīstību. Šī reģionālā attīstība ietvēra sevi arī tūrisma attīstību Latvijas reģionos.
…
Eiropā un visā pasaulē tūrisms ir viena no vadošajām un visstraujākajām izaugsmes nozarēm un tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Tūrisms ietekmē ikvienas sabiedrības sociālo, kultūras un ekonomisko dzīvi, savukārt, minētās sfēras ietekmē tūrisma attīstību. Saskaņā ar Pasaules Tūrisma organizācijas statistikas datiem tūrisms ir pasaulē lielākais eksporta ienākumu avots, nozīmīgs darbavietu radītājs, kā arī svarīgs reģionālās un sociālās attīstības faktors. Lai nodrošinātu pamatnostādnēs izvirzīto mērķu sasniegšanu, ir izstrādāta Latvijas Tūrisma attīstības programma (apstiprināta ar Ministru kabineta 2006. gada 5. jūlija rīkojumu Nr. 505). Konkrēti tūrisma attīstību veicinoši pasākumi piešķirtā valsts budžeta ietvaros tiek noteikti ikgadējā rīcības plānā. Plānā ir ietverti horizontāli tūrisma attīstības pasākumi, kuru īstenošanu veic Ekonomikas ministrija, Tūrisma attīstības valsts aģentūra, citas ministrijas un valsts institūcijas sadarbībā ar pašvaldībām, privāto sektoru un sabiedriskajām organizācijām
- Aktīvā tūrisma maršruta plāns "Milzkalne - Smārde"
- Tūrisma nozares izpēte
- Uzņēmuma SIA "Siemens" stratēģiskā izpēte un analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Aktīvā tūrisma maršruta plāns "Milzkalne - Smārde"
Конспект для университета9
-
Uzņēmuma SIA "Siemens" stratēģiskā izpēte un analīze
Конспект для университета3
-
Tūrisma maršruts nedēļas nogalei Krāslavas rajonā un apmešanās viesnīcā "Piedruja"
Конспект для университета6
-
Tūrisma veidi
Конспект для университета5
-
Tūrisma uzņēmējdarbības vadītājs
Конспект для университета61