1.uzdevums.
Izvēlieties tirgus segmentēšanas kritērijus, pēc kuriem būtu lietderīgi segmentēt tirgu šādiem uzņēmumiem:
a)rotaļlietu ražotājam;
Demogrāfiskās pazīmes – ģimenes ar maziem bērniem.
b)matu kopšanas līdzekļu ražotājam;
Sociāli ekonomiskās pazīmes – sievietes, vīrieši visās vecuma grupas.
c)ledusskapju ražotājam;
Sociāli ekonomiskās pazīmes – vīrieši, sievietes, jaunlaulātie.
d)autokosmētikas ražotājam.
Sociāli ekonomiskās pazīmes – pārsvarā vīrieši, bet arī sievietes visās vecuma grupās.
4.uzdevums.
Uzņēmums realizē savu produkciju trim tirgus segmentiem. Pirmā segmenta pārdošanas apjoms iepriekšējā gadā sastādīja 54 000 vienības un tirgus ietilpība bija 1 980 000 gabali. Tiek prognozēts, ka tirgus ietilpība nākošajā gadā palielināsies par 3%, tirgus daļa par 5%. Otrajā segmentā uzņēmuma esošā tirgus daļa sastāda 4%, pārdošanas apjoms – 75 000 vienības un tirgus ietilpība palielināsies par 11%, turklāt tirgus daļa palielināsies līdz 8%. Trešajā segmentā tirgus ietilpība sastāda 45 000 vienības, uzņēmuma tirgus daļa – 0,12. Izmaiņas tirgus ietilpībā netiek prognozētas, pārdošanas apjoms samazināsies par 1000 vienībām. Nosakiet uzņēmuma pārdošanas apjomu šajā gadā pēc minētajiem noteikumiem. …