Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:729863
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.04.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

6.01. Plānošanas nozīme uzņēmējdarbības vadīšanas sistēmā. Plāna un plānošanas jēdzieni.
Jebkuram uzņēmumam ir svarīgi pieņemt pastāvīgus personiskus lēmumus ar zināmu risku. Lai samazinātu risku nepieciešams plānot uzņēmuma darbību efektīvi izmantojot visus iekšējos resursus un respektējot tehniskos,sociālos,organizatoriskos,ekonomiskos,u-d/aspektus.U-d un plānošanas galv. mērķis ir peļņas gūšana, efektīvi izmantojot visus resursus. Uzņ-ma vadīšanas uzdevums ir jau iepriekš paredzēt nākotnes notikumus un dot iespēju mērķtiecīgi tos ietekmēt. Tas nozīmē, ka jāizstrādā attiecīgi lēmumi un jādod norādījumi to īstenošanai un jākontrolē izpildes gaita. U-d plānošanā augstākais mērķis ir būt patiesam instrumentam uzņēmuma mērķu sasniegšanā, tas ir, savlaicīgi noteikt līdzekļus, alternatīvas kā arī iespējas un riskus mērķa sasniegšanai ar atbilstošu pasākumu kopumu. U-d plānošanas mērķi ir: mērķtiecība, iepriekšēja brīdināšana, atsevišķu plānu koordinācija, lēmumu pieņemšanas sagatavošana, galveno kontroles metožu noteikšana, darbinieku informēšana, darbinieku motivācija. Runājot par plānošanas nozīmi, jāņem vērā, ka plānošana ir nepārtraukts process; jādefinē konkrēti mērķi; jābūt alternatīviem risinājumiem atbilstoši problēmu hierarhija; jānosaka ceļi, kā notiek virzība uz mērķi; jānosaka optimālais alternatīvais risinājums, kas visspilgtāk nodrošina mērķa sasniegšanu un izpildi; jānodrošina efektīva regulēšanas sistēma. Plānošanas uzdevums ir būt par instrumentu lēmumu izstrādāšanā un pieņemšanā, kas vērsta uz uzņēmējdarbības vadīšanu. Plāns sevī ietver izstrādājumu pieprasījuma tirgus piesātinājuma analīzi; uzņēmējdarbības mērķu izstrādi un darbības variantu novērtēšanu.
6.02. Plānu veidi un to hierarhija.
Plānu veidi:1)u/d plānošanā, lai saskaņotu uzņ-ma struktūrvienību darbu; 2)u/d rezultātu plānošanā, lai redzētu ko grib sasniegt uzņ-mums.Pēc pamatotības, izšķir:1)konceptuālu paredzēšanu, kuras rezultāts ir koncepcija; 2)plānošanu, kuras rezultāts ir plāns. Tā kā plāns ir plānošanas rezultāts, tad plānu veidi ir tādi paši kā plānošanas veidi. Plānu hierarhija:uzņ-ma kultūra->uzņ-ma filozofija->galv.mērķa plānošana ->stratēģiskā plānošana ->operatīvā plānošana ->plānu novērtējums ->plānu realizēšana ->kontrole.
6.03. Plānu izstrādāšanas principiālā shēma. Plānošanas posmi.
Plānu izstrādāšana sākas ar tirgus izpētes plāna izveidošanu Kad tirgus būs izpētīts un apzinātas potenciālās iespējas, tiks sastādīts ražošanas un realizācijas plāns. Lai uzņēmums veiktu ražošanas vai realizācijas procesu, tam ir nepieciešami materiālie resursi, ražošanas iekārtas un darbaspēks, kam jāmaksā alga, tāpēc kā nākamie tiek sastādīti materiālo resursu, ražošanas jaudu noslodzes, darba un darba algu plāns.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация