Katra uzņēmuma darbību, izaugsmi un konkurētspēju ietekmē vide, kurā tas darbojas. Savukārt, valsts konkurētspējas pamatā ir konkurētspējīgi uzņēmēji. Pamatojoties uz šo informāciju, varu apgalvot, ka uzņēmuma videi ir tiešām liela nozīme valstī. Katram uzņēmumam ir jāpazīst sava apkārtējā vide un tās izmaiņu raksturs un jāprot reaģēt uz šīm izmaiņām. Piemēram, neveiksmes, spējot pielāgoties videi, var kļūt par uzņēmējdarbības veiksmēm. Uzņēmējdarbības vidi var iedalīt ārējā un iekšējā vidē.
Ārējā vide (makrovide) satur visus ārējos spēkus un organizācijas, ar kurām uzņēmums sastopas savā ikdienas un stratēģiskajā darbībā. Makrovidi atsevišķs uzņēmums nevar kontrolēt, tomēr tās faktori var būtiski ietekmēt uzņēmuma darbību.
Iekšējā (mikrovide) ir uzņēmuma iekšējā vide, kurā notiek konkrētu uzņēmējdarbības lēmumu pieņemšana.