Šīs situācijas analīzi uzskata par noslēdzošo saimnieciskās situācijas analīzi. Šī posma mērķis ir noteikt tās stratēģiskās problēmas, kuru atrisināšanai būtu jākoncentrējas nākošā periodā.
Lai noteiktu stratēģiskās problēmas jāatbild uz šādiem jautājumiem:
1.)vai pašreizējā uzņēmuma stratēģija ir atbilstoša nozarei un ņem vērā nozarei virzoši spēku ietekmi,
2.)kādā pakāpē esošā stratēģija atbilst galvenajiem nozari virzošiem spēkiem nākotnē,
3.)vai esošā stratēģija nodrošina pietiekamu aizsardzību pret 5 konkurences spēkiem,
4.)kādās situācijās esošā stratēģija nespēj aizsargāt uzņēmumu no ārējiem draudiem un iekšējā vājuma,
5.)kādas ir esošās stratēģijas stiprās un vājās puses,
6.)vai nepieciešami papildus pasākumi, lai samazinātu izmaksas un iegūtu papildus konkurences priekšrocības,
7.)vai viena vai neliela skaita konkurentu uzbrūkošās darbības var kaitēt uzņēmuma? Ja var, tad kur un kā?
Sec. Apspriedes uz šiem jautājumiem parādīs to, vai uzņēmums var turpināt savas bāzes stratēģijas izmantošanu, izdarot tikai nelielu izmaiņu skaitu vai arī startēģija būs pilnīgi jāpārskata.…