Daudzi uzņēmumi sekmīgi apmierina tirgus pieprasījumu, bet nespēj izsekot vides izmaiņām. Tas var būt par iemeslu konkurētspējas zaudēšanai, kas var novest uzņēmumu līdz situācijai, kad jāatstāj tirgus. Ārējā vide (makro vide) satur visus ārējos spēkus un organizācijas ar kurām uzņēmums sastopas savās ikdienas un stratēģiskajā darbībā. Makro vidi atsevišķs uzņēmums nevar kontrolēt, tomēr tās faktori var būtiski ietekmēt uzņēmuma darbību. Makro vidi veido 6 galvenie faktori:
1.ekonomiskie faktori (inflācija, bezdarbs, iedz. pirktspēja, dzīves līmenis, valsts ekonomkas augšupeja un lejupslīde),
2. sociālie, kultūras un demogrāfiskie faktori (iedzīvotāju sociālā piederība, (statuss), kultūras līmenis, iedzīvotāju pieaugums, iedzīvotāju nacionālā struktūra, kultūras un izglītības līmenis, tautu reliģiskās un tikumiskās normas),
3. ekoloģiskie faktori (jaunu ražošanas un sakaru tehnoloģiju attīstība, zinātnes tehnikas attīstība).…