Klase: 5.klase (25 skolēni)
Nodarbību temats: Valodas stili
Materiāli: Skolotāja sagatavotie izdales materiāli, skolēniem – krāsaini papīri, šķēre, līme, krāsaini rakstāmie
2 nodarbības pēc kārtas
Mērķi, uzdevumi:
Noskaidrot, kas ir stils un kāds ir tā lietojums cilvēka dzīvē.
Formulēt, kas ir valodas stili, kādi tie ir, kas tos raksturo.
Pētīt kas nosaka stilu lietojuma izvēli.
Psihomotorā un afektīvā joma (~10 min)
Lai ierosinātu bērnu interesi par tēmu „Valodas stili”, nodarbību sākšu ar ‘prāta vētru’, jo tā veicina pozitīvu emocionālo vidi, aicina sadarboties un uzklausīt otru.
Uz tāfeles uzrakstīšu vārdu ‘STILS’ un skolēni 2-3 minūtes izteiks (es pierakstīšu) maksimāli daudz ideju, atbilžu, atslēgas vārdu, asociāciju utt., nekomentējot un nevērtējot citu teikto.
Pēc tam apmēram 7 minūtes pārrunāsim rezultātu
Šī metode nodrošina katram skolēnam iespēju iesaistīties ideju izteikšanā
un lēmumu pieņemšanā, aktivizē iztēli un radošo domāšanu, kā arī ievada stundas tēmā.…