1. Konkurentu analīze Vidzemē
Viesu nama saimnieki par savu mērķauditoriju ir izvēlējušies ģimenes ar bērniem, līdz ar to uzņēmuma tūrisma papildus piedāvājums tiek veidots balstoties uz ģimeņu vēlmēm, interesēm un vajadzībām. Par potenciālajiem viesu nama apmeklētājiem orientējoši tiek uzskatītas ģimenes no vietējās apkārtnes (dažādu mazu pasākumu apmeklēšana, bērnu dzimšanas dienu svinības u.tt) un Rīgas apkārtnes (pāris dienu atpūtnieki). Ņemot vērā šos divus faktus, pirms citu viesu māju apzināšanas un to piedāvājumu analīzes, tika noteikts potenciālo konkurentu atrašanās reģions, proti, Rīga- Ragana- Valmiera- Bērzkrogs- Augšlīgatne- Sigulda- Rīga. 3.4.2.Konkurentu analīze Latvijā
Tā kā, pēc autores domām, vairāk nopietnu konkurentu „Baltakmeņiem” pārējo Vidzemes viesu namu vidū nav, meklējumi tika turpināti Latvijas mērogā. Viesu māja „Baltakmeņi” par savu mērķauditoriju ir noteikuši ģimenes ar bērniem, līdz ar to autore centās apskatīt tikai tās viesu mājas, kuru piedāvājums ir orientēts uz ģimeņu atpūtu.
Izvērtējot Latvijas viesu namu piedāvājumus, par vistuvāko konkurentu `Baltakmeņiem` tika atzīts viesu nams „Imulas”, kas atrodas Kurzemē (Talsu raj., Sabiles novads). Tā atšķirīgais piedāvājums ir 6 ha lielais Pasaku mežs ar aizraujošām spēlēm lieliem un maziem apmeklētājiem.…