Lai nodrošinātu efektīvu komunikāciju, uzņēmumi slēdz līgumus ar reklāmas aģentūrām, pieņem darbā darbiniekus, lai tie veiktu preču realizācijas stimulēšanu, meklē speciālistus sabiedrības sakām jomā, apmāca tirdzniecības personālu. Runa nav par to, vai uzņēmumam nepieciešams veidot komunikācijas ar mērķpircējiem, bet gan par to, kā vadīt šo procesu, cik naudas līdzekļu piešķirt mārketinga komunikāciju veidošanai. Līdz ar to mārketinga darbiniekiem vispirms jāzina mārketinga komunikācijas process.
Vispārējā komunikāciju procesa ietvaros mārketinga komunikāciju procesam ir savas īpatnības (sk. 20.2. Zīm.). Kā redzam, procesa dalībniekam uzņēmumam jāplāno un jāveido komunikācijas ar pircējiem, starpniekiem un dažādām saskares cilvēku grupām. Savukārt, starpnieki plāno un veido komunikācijas ar pircējiem un saskares cilvēku grupām. Pircējiem ir mutiskas un rakstiskas komunikācijas ar saskares cilvēku grupām, kā arī veidojas atgriezeniskā saite ar uzņēmumu un starpniekiem.…