Ļoti nozīmīgs tehniskais kods ir arī kameras montāža. Montējot, jāievēro daži svarīgi principi: Nedrīkst montēt kadru, ja kamera kustas; kadram jāturpinās vismaz 3 sekundes pēc runāšanas beigām; ja kadrā ir redzams teksts – to vajag turēt ilgāk. Izmantojot vidlasi, video jābūt par 10 sekundēm garākam par paredzēto tekstu. Savukārt veidojot korespondenci, jāsāk filmēt 2 sekundes pirms sāk runāt korespondents un 3-4 sekundes jāatvēl pēc pēdējiem vārdiem. Jāatceras arī, ka nevajadzētu montēt kopā divus kadrus, kuros objekts ir vienādā izmērā, jo tas rada kustības lēciena sajūtu, kas var padarīt skatītāju apjukušu.
Izmantojot gaismas, ir svarīgi atcerēties, ka tās var mainīt varoņa attēlojumu līdz nepazīšanai. Noliekot gaismas zem sejas, persona izskatīsies drūmāka un baisāka, taču izmantojot pārāk gaišas gaismas (over-exposure), varonis iegūs spocīgu tēlu. Intervijās un dokumentālos raidījumos vislabāk izmantot neitrālas gaismas, kas dod vienmērīgu sejas kontūru un kontrastus.
Domājot par tehniskajiem kodiem, ir ļoti nozīmīgi pieminēt arī sakņas ietekmi uz kustīgu attēlu. Spriedzes filmās skaņa tiek izmantota, lai radītu uztraukuma un baiļu sajūtu, savukārt dokumentālos raidījumos skaņa var palīdzēt radīt intrigu vai arī, profesionāli izmantojot dabas skaņas, radīt realitātes sajūtu. Vienmēr svarīgi atcerēties, ka fona skaņai vajag būt klusākai nekā runātajam tekstam. Vislabāk, ka skatītājs pat apzināti nedzird skaņu, taču tās ietekme rada emocionālu reakciju šā vai tā.
…