Interneta mājas lapa, tāpat kā logotips vai reklāmas plakāts, ir daļa no uzņēmuma vizītkartes. Latvijā interneta lietotāju skaits nepārtraukti aug, un mājas lapas kļūst arvien nozīmīgāka uzņēmuma tēla sastāvdaļa. Par arhitekta darbu visskaļāk runā izstrādātie un realizētie projekti, taču arī atrašanās internetā veido daļu no tēla.
Latvijas arhitektu un arhitektu biroju mājas lapas bieži ir novārtā atstātā biroja sejas daļa. Protams, ir izņēmumi, taču to nepietiek, lai radītu prātā paliekošu iespaidu vai interesi par arhitektūras jomu Latvijā. Daudziem arhitektiem un arhitektu birojiem savu mājas lapu nemaz nav, vai arī tās internetā nav atrodamas. To vidū ir daudzi pazīstami biroji, un rodas jautājums — kāpēc?
Mājas lapas iespējams iedalīt divās kategorijās — tās, kurās ir akcentēta informācija, un tās, kurās galvenais ir vizuālais aspekts, jeb dizains. Abi parametri nekad nav pilnīgi nošķirami, un pat tādos gadījumos, kad internetā izvietots vizuāli māksliniecisks projekts, tas nes līdzi noteiktas dabas informāciju. Pieņemsim, ka abi šie parametri (informatīvais un dizains) ir kā divas perpendikulāras asis un jebkura mājas lapa atrodas kaut kur plaknē starp tām. Ideālā gadījumā mājas lapai jāatrodas starp x un y. Tajā pašā laikā mājas lapu veido ne tikai labi uzrakstīti teksti vai oriģināls dizains.…