Secinājumi
Es ļoti priecājos par iespēju, bērna kopšanas atvaļinājumā doties uz skolu un darīt savu sirdslietu. Šīs prakses laikā pārliecinājos par to, ka mana vieta ir sākumskolā. Jutos tik saviļņota katru dienu, atrodoties šajā praksē, šajā klasē, šajā skolā.
Man ir ļoti liels prieks, ka varēju vadīt un vērot šīs klases mācību stundas, jo mācību darbs šajā klasē bija ļoti produktīvs un uz jaunām zināšanām vērsts. Klasē bija jūtams tas, ka skolotāja šos bērnus māca ar radošām mācību metodēm, piemēram, Plicker kartiņas.
Šie skolēni katru jauno mācību metodi atbalstīja un ar interesi centās, iesaistījās mācību procesā. Man kā skolotājai bija viegli darboties ar klasi un uzskatu, ka tas ir šīs manas prakses skolotājas nopelns, jo viņa ir iemācījusi ar savām mācību metodēm skolēnus domāt un radoši darboties.
Secināju pēc šīs prakses, ka ar speciālās programmas bērniem var ļoti labi un produktīvi strādāt mācību stundās, ja ir maza klase, jo tev ir laiks katram skolēnam un skolēns nejūtas vientuļš un pamests. Diemžēl, klasē ar 27 skolēniem tik daudz laika, lai pieietu, individuāli pastrādātu ar skolēnu nav.
Šajā klasē zēns ar UDHS ir laimīgs, jo viņš atrodas tieši šajā klasē. Zēns jutās droši un pat centās iesaistīties, lai gan viņam tas ir tik grūti. Ik pa laikam kaut kur aizskatījās, bet UDHS bērni tā nomierinoties, skatoties pa logu uz putniņu vai pulkstenī. Šis ir viens no tiem iemesliem, kāpēc, es savu dēlu vedu uz XXX novada skolu, kura ir ārpus XXX, mazās klases dēļ, jo tāda vide šiem bērniņiem palīdz. Un, šādā mācību vidē mācoties, UDHS skolēniem ceļas pašapziņa, centība un zinātkāre, jo viņam tiek pievērsta viņam nepieciešamā uzmanība.
Man praksē noderēja viss iepriekš apgūtas no visiem studiju kursiem, jo nevienu brīdi man neradās doma, ka nezinātu, kā rīkoties un ja mazliet šaubījos par izvēlēto mācību metodi, tad tur man palīdzēja mana prakses skolotāja, kur ieteica vai šai klasei tas strādātu, vai tomēr vajag ko citu izdomāt.
Man ir prieks par to, ka es varēju padalīties ar šo skolu, par savu izveidoto UDHS vecāku atbalsta grupu un UDHS biedrību, kurā darbojos kā valdes loceklis. Man prieks, ka varējām palīdzēt ar padomu un atbalstu, šī zēna vecākiem, kuri ir mazliet apjukuši, uzzinot, šo dēla diagnozi un tagad saņem nepieciešamo atbalstu, no citiem vecākiem.
…