Savam pētījumam izvēlējos 3.klases skolēnu Arti (vārds mainīts). Šis skolēns tika izvēlēts vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, viņš mācās klasē, kuru jau prakses sakumā izvēlējos novērošanai, līdz ar to ar ir vairāk iespēju kontaktēties ar šo skolēnu un uzzināt par viņu pēc iespējas vairāk. Otrkārt, kad pirmo reizi ierados novērot stundu šajā klasē, Artis pievērsa manu uzmanību, jo viņa uzvedība atšķīrās no viņa vienaudžu un klasesbiedru uzvedības. Kamēr pārējie klases skolēni reaģēja uz to, ka viņu klasē ir ieradies novērotājs un dažādos veidos centās pievērst manu uzmanību, Artis klusi darīja uzdoto darbu un nekādā veidā nereaģēja uz apkārt notiekošo. Viņš likās savam vecumam neatbilstoši nosvērts un nopietns. Treškārt, no sarunas ar klases audzinātāju, uzzināju, ka šis skolēns nāk no sociālā riska ģimenes, tāpēc, manuprāt, ir svarīgi pievērst tam pietiekoši daudz uzmanības, lai redzētu, kā bērni no šādām ģimenēm iekļaujas citu skolēnu vidū, klases kolektīvā un skolas vidē vispār. Kā jau minēju, šis skolēns piesaistīja manu uzmanību jau pirmajā novērošanas stundā, tāpēc likās svarīgi uzzināt, vai šis skolēns vienmēr ir tik noslēgts un kluss, un kādi tam varētu būt iemesli.
DATI UN DATU ANALĪZE
Skolēna biogrāfiskie dati. Artis ir 10 gadus vecs 3.klases skolēns, mācās Aknīstes vidusskolā. Dzimis Jēkabpils rajonā, visu laiku dzīvojis un dzīvo Aknīstē kopā ar vecākiem, diviem brāļiem un māsu. Pirms skolas apmeklējis pirmsskolas izglītības iestādi „Bitīte” Aknīstē. Ģimene atbilst maznodrošinātas ģimenes statusam, materiālais nodrošinājums ir zems, jo tēvam nav pastāvīga darba, bet māte strādā Aknīstes Bērnu un Jauniešu centrā par apkopēju. …