Secinājumi
Izanalizējot uzņēmuma personāla vadības procesus uzņēmumā, atbilstoši prakses aprakstam, autore secina:
1. Uzņēmumā ir skaidri veidota struktūra, kurā ļoti būtiska nozīme ir uzņēmuma vērtībām un mērķiem;
2. Uzņēmumā personāla nodaļas funkcijas veic personāla nodaļas vadītāja un tiešie vadītāji.
3. Uzņēmuma personāla vadītājs ir pierādījis sava darba pievienoto vērtību un ir iekļauts vadības komandā, desmit cilvēku sastāvā;
4. No personāla vadītāja tiek gaidīts, ka viņš būs eksperts darbinieku motivēšanas, noturēšanas un attīstības jautājumos;
5. Prakses laikā tika novērots, ka amata apraksti atbilst realitātei, tomēr darbinieki uzņemas arī papildus pienākumus, kuri nav iekļauti amata aprakstā;
6. Uzņēmumā ir ražošanas standarti, kas nosaka cik darbiniekiem jābūt, lai veiktu darba uzdevumus;
7. Uzņēmuma darbinieki ir apmācīti vairāku līdzīgu amatu pienākumu veikšanai, lai uzlabotu darbinieku elastību un rotācijas iespējas;
8. Attīstības pārrunas tiek izmantotas darbinieku darba novērtēšanai, apmierinātību ar darbu noteikšanai un personāla plānošanai;
9. Šīs pārrunas forma, jautājumi un veids netiek mainīts. Katru gadu attīstību pārrunas ir vienādas, lai tās varētu mērīt un salīdzināt;
10. Ikgadējās attīstības pārrunas ir efektīvas, jo uzņēmuma vadītājam ir iespēja veidot tiešu kontaktu ar darbiniekiem un attīstīt pozitīvu sadarbību;
11. Iknedēļas kopsapulcēm ir svarīga loma, lai darbinieki sajustu, ka nozīmīgāki par ražošanas rezultātiem ir viņi- darbinieki;
12. Vertikālās karjeras plānošana ir iespējama visās ražotnēs;
13. Uzņēmuma darbinieku apmācība galvenokārt ir nepieciešama jaunu tehnoloģiju un produktu ieviešanas procesā, kā ari motivācijas celšanā;
14. Personāla vadītājs apmācību procesā ir koordinators, kurš seko līdzi budžetam, organizē apmācību procesus, bet atbildīgs par šo procesu ir tiešais vadītājs.
…