PRIEKŠLIKUMI
1. Ēdināšanas uzņēmumam „Ķīvīškrogs” vajadzētu izstrādāt vienotus formas tērpus viesmīlēm, lai vieglāk būtu atšķirt apkalpojošo personālu no klientiem.
2. Ieteicamāk būtu ja darbinieku formas tērpus mazgātu speciāla firma, ne darbinieki paši mājās, jo tā varētu nodrošināt augstāku tīrības līmeni.
3. Tā kā starp sienu flīzēm uzņēmumā ir 1,2 cm atstarpes, autore ieteiktu tās tīrīt un dezinficēt, cik bieži vien iespējams.
4. Iegādāties dekoratīvās līstītes uz grīdu – sienu – griestu salaiduma vietām ieapaļās formās, lai būtu vieglāk tīrīt.
5. Personālam vajadzētu atsevišķu tualeti, lai nebūtu jāizmanto klientu tualete.
6. Vajadzētu atbrīvoties no galda piederumiem ar koka galiem, jo tie jau sen ir zaudējuši savu sākotnējo izskatu.
7. Noasfaltēt grantētā ceļa posmu, kas ir uzņēmuma teritorijā.
8. Pilnībā iežogot uzņēmuma teritoriju, lai nevarētu piekļūt meža zvēri un citas nevēlamas personas.
9. Griezties pie mežniecības un lūgt atļauju, lai varētu nozāģēt lielos kokus, pie ražošanas telpas logiem, kas vasarā ir pilni ar kukaiņiem un putniem, bet rudenī ar birstošām lapām.
SECINĀJUMI
1. Lai ēdināšanas uzņēmums spētu veiksmīgi darboties, tam ir jāievēro labas higiēnas prakses vadlīnijas un daudz likumu, piemēram, Eiropas Parlamenta un Padomes regula (EK) Nr.852/2004 „Par pārtikas produktu higiēnu”.
2. Uzņēmumā ir jābūt izstrādātam mazgāšanas – dezinsekcijas plānam, vēlams, lai būtu izstrādāti arī personāla higiēnas noteikumi.
3. Uzglabājot pārtikas produktus, ēdināšanas uzņēmumā ir jāievēro to uzglabāšanas temperatūra un ēdienu savienojamība tos uzglabājot, lai nerastos mikroorganismi.
4. Materiāliem un priekšmetiem, kuri nonāk saskarē ar pārtiku jābūt nekaitīgiem, netoksiskiem un drošiem.
5. Ēdināšanas uzņēmumā „Ķīvīškrogs” darbam par pamatu tiek ņemtas lielākoties higiēnas vadlīnijas, nodrošinot, kvalitatīvu un cilvēkiem nekaitīgu pārtiku.
…