-
Intervēšanas prakse
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Komunikācija | 4 |
2.1. | Neverbālā komunikācija | 4 |
2.2. | Verbālā komunikācija | 4 |
3. | Intervijas priekšrocības un trūkumi | 5 |
4. | Interviju klasifikācija | 6 |
5. | Intervētāja sagatavošanās intervijai | 7 |
Izsniegtās intervijas analīze | 9 | |
Intervija ‘’Daudz tuvāki ir itāļi’’ | 10 | |
Pašanalīze | 13 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 14 |
3. Intervijas priekšrocības un trūkumi
Intervijas priekšrocības:
1. Informāciju no respondenta iespējams uzzināt tiešā ceļā.
2. Intervijas ir piemērotas sarežģītām pētnieciskām situācijām. Tajos gadījumos, kad jāpēta sarežģīti jautājumi, intervēšana ir efektīvāka, jo intervētājs var sagatavot respondentu pirms jautājumu uzdošanas, tā nodrošinot kvalitatīvu datu ieguvi.
3. Intervijas piemērotas detalizētas, padziļinātas informācijas iegūšanai. Intervijas gaitā pētniekam ir iespēja iegūt padziļinātu informāciju ar papildjautājumiem vai precizējošiem jautājumiem.
4. Intervijas informāciju var papildināt (neverbālā komunikācija). Intervijas laikā intervētājs var iegūt papildinformāciju no respondenta neverbālā ceļā, novērojot mīmiku, žestus, kas ļauj spriest par respondenta attieksmi, emocionālo noskaņojumu utt.
5. Intervijas jautājumus var paskaidrot. Līdz ar to ir daudz mazāka iespēja nepareizi saprast jautājumu.
6. Intervijām ir plašas lietošanas iespējas.
7. Intervijai ir noteikts laiks. Laika limits liek cieši pievērsties paredzētajam mērķim.
Intervijas trūkumi:
1. Intervēšana ir laikietilpīga un dārga. Šī problēma kļūst aktuāla tad, ja intervējamās personas ir ģeogrāfiski izkliedētas. Ja intervējamās personas nav tālu, intervēšanas izmaksas un laiks samazinās.
2. Intervijas kvalitāte ir atkarīga no sadarbības kvalitātes.
3. Intervijas kvalitāte ir atkarīga no intervētāja sagatavotības. To ietekmē arī intervēšanas prasme un spēja reaģēt uz intervējamās personas problēmām.
4. Interviju pārtraukšanas iespējamība. Intervija var tikt pārtraukta, ja tās laikā kādai personai zvana telefons utt. Šādi faktori spēj negatīvi ietekmēt intervijas kvalitāti.
5. Anonimitātes trūkums. Intervējamais var nebūt pietiekami atklāts, ja kaunas par informāciju, tā ir pārāk privāta vai arī intervētājs ir pazīstams.
6. Neprecizitāšu iespējamība. Intervējamais var melot, nepateikt svarīgu informāciju vai vienkārši aizmirst svarīgus faktus.
…
Vārds ‘’intervija’’ cēlies no diviem angļu valodas vārdiem, proti, inter un view. Inter nozīmē ‘’kopā’’, ‘’savstarpēji’’, abpusēji’’; view – ‘’skatīt’’, ‘’redzēt’’ [3; 11]. Pastāv dažādas ‘’intervija’’ definīcijas: Intervija ir pētnieka mērķtiecīgi vadīta saruna ar respondentu (atbildētāju), lai iegūtu informāciju par kādu jautājumu, uzskatiem, problēmām, attieksmi. Intervija ir lietišķa saruna, īpašs tās veids, kurā viens no sarunas biedriem ir jautātājs, otrs – atbildētājs, turklāt jautātājs cenšas neizpaust savu viedokli par apskatāmo jautājumu, lai neietekmētu atbildētāja atbildes. Tā ir vispusīga saruna, kurā pētnieks cenšas izzināt viņu interesējošās problēmas.
- Informācijas meklēšanas ("bibliotēkas") prakse
- Intervēšanas prakse
- Novērojumu prakse
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Informācijas meklēšanas ("bibliotēkas") prakse
Отчёт по практике для университета16
-
Novērojumu prakse
Отчёт по практике для университета8
-
Prakses atskaite
Отчёт по практике для университета8
-
Novērojumu prakse Ogres novada domē
Отчёт по практике для университета2
-
Prakses atskaite EKO media
Отчёт по практике для университета6