Nedēļas tēma: Ūdens, lietus.
Datums: pirmdiena 29.03.2010.
Dienas tēma: Ūdens – Darba Rūķe.
Dienas dominante: Veidošana.
Pakārtoti darbības veidi: apkārtne, runa, dabas metodika.
Pašanalīze/ secinājumi: rīta celienā es sagaidīju katru bērnu, viņi labprat dalījas un stastīja par pavadītajam brīvdienām. Grupā uz sienam bija attēli ar dabas ainavām, kur var apskatīt ūdens brīvaja daba. Bērnus tie ieinteresēja un es aktīvi iesaistīju viņus sarunā. Kad grupā sapulcējas jau četri berni, es piedavāju viņiem sadalīties pa pariem, katram pārim iedevu zilo garu šalli. Tā bija upe. Katram pārim bija jāparverš upi par ezeru. Man izdevas viņus iesaistīt, jo bērni ļoti nopietni un aizrauti meklēja atrisinājumu uzdevumam. Katrs paris 2 – 3 minūtes grozīja šalli pa gridu un beidzot vienai komandai izdevas salikt šalli aplī. Nākamas pusstundu laikā es novēroju, kā berni arī sagaida savus grupas biedrus ar nepacietību, lai uzdot jaunienakošiem to pašu uzdevumu, pie tam atbildi viņiem bija ļoti grūti turēt noslēpumā. Sālītas mīklas gatavošanas laikā bērniem bija iespēja novērot ūdens īpašības: caurspidīgs, slapš, bez smaržas un garšas. Vadītas nodarbības sākums man neizdevas stāstījums par ūdeni un to nozīmi. Domāju, tāpēc kā rādītie attēli nebija pietiekami lieli, lai katrs uzreiz varētu tos apskatīt. Labāk vajadzēja sadalīt bērnus pa nelielām grupām uz paklāja un katrai grupai dot attēlu apskatīšanai. …