Lietvede ir organizācijas pārvaldes darbinieks, kurš tehniski nodrošina vadītāja darbu un kārto lietvedību apjomā, ko nosaka vadītājs.
Lietveža amatpienākumi:
1.Veic darbu uzņēmuma vai tā struktūrvienību vadītāja administratīvās rīkotājdarbības organizatoriski tehniskajā nodrosināšanā.
2.Pieņem izskatīšanai vadītājam pienākošo korespondenci, veic tās sistematizāciju, saskaņā ar pieņemto lēmumu nodod to attiecīgajām struktūrvienībām vai konkrētam izpildītājam, lai to izmantotu darba gaitā vai atbildes sagatavošanai.
3.Kārto lietvedību, veic dažādas operācijas, izmantojot datortehniku, kura paredzēta informācijas vākšanai, apstrādei un iesniegšanai, lēmumu sagatavošanai un pieņemšanai.
4.Pieņem dokumentus un personīgos iesniegumus uzņēmuma vadītāja parakstīšanai.
5.Sagatavo vadītāja darbam nepieciešamos dokumentus un materiālus.
6.Seko struktūrvienību un konkrēto izpildītāju dokumentu, kuri ienāk izpildei, savlaicīgai izskatīšanai un iesniegšanai, pārbauda, sagatavo dokumentus, kurus iesniedz vadītājam parakstīšanai, projektu pareizu noformēšanu, nodrošina to kvalitatīvu rediģēšanu.
7.Organizē vadītaja telefona sarunas, pieraksta viņa prombūtnē saņemto informāciju un paziņo viņam par tās saturu, nodod un pieņem informāciju pa pieņemšanas pārrunas ierīcem (telefaksu, teleksu u.tml.), kā arī telefonogrammas, savlaicīgi paziņo viņam par saņemto informāciju.…