Отчёт по практике
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Mārketinga kvalifikācijas prakse-
Mārketinga kvalifikācijas prakse
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | UZŅĒMUMS, TĀ VĒSTURE, GALVENIE DARBĪBAS VIRZIENI UN ORGANIZATORISKĀ STRUKTŪRA | 5 |
2. | MĀRKETINGA LOMA UZŅĒMUMĀ UN SVID ANALĪZE | 7 |
2.1. | Mārketinga loma uzņēmumā | 7 |
2.2. | SVID (SWOT) analīze | 7 |
3. | MĀRKETINGA MIKSA ELEMENTI | 12 |
3.1. | Produkts | 12 |
3.2. | Mārketinga komunikācija | 14 |
3.3. | Cena | 15 |
3.4. | Sadales kanāli | 16 |
3.5. | Mērķa tirgus | 16 |
4. | VEIKTO DARBU APRAKSTS | 18 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 20 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 23 |
IEVADS
Kvalifikācijas prakses mērķis ir iemācīties teorētiskās zināšanas savienot ar praktisko darbu, lai iegūtās zināšanas un prakses laikā iegūtās praktiskās iemaņas varētu izmantot kvalifikācijas darba sagatavošanā un vēlāk arī savā darbā, kā arī pierādīt studentu spējas veikt kvalitatīvu darbu beidzot mācības koledžā. Tāpēc ļoti svarīgi ir iepazīties ar reālo situāciju uzņēmējdarbībā un iesaistīties uzņēmuma ikdienas darbā un ikdienas pienākumu pildīšanā.
Kvalifikācijas prakses vieta tika izvēlēta SIA „AVG grupa”. Šis uzņēmums tika izvēlēts tāpēc, ka šajā uzņēmumā netiek praktizēta reklāmas un mārketinga darbība. Prakses laikā bija nepieciešams iesaistīties uzņēmuma ikdienas darbā un pārdošanas darbā, kurā vistiešākajā veidā ir pielietojamas zināšanas, kuras iegūtas mācību laikā. Uzdevums bija pierādīt teorētiskās zināšanas praktiskā darbībā, kā arī iepazīties ar uzņēmuma darbību, struktūru un darbības nozari. Tāpat svarīgi bija iepazīties ar uzņēmuma klientūru un sadarbības partneriem un izpētīt uzņēmuma mikro vidi un noskaidrot mārketinga miksa elementus.
Lai spētu detalizēti atainot prakses norisi, pielietot savas esošās zināšanas un papildināt tās ar jaunām, ir nepieciešams definēt veicamos uzdevumus, kurus pēc tam būs nepieciešams aprakstīt prakses atskaitē.
• Lai spētu izprast uzņēmumu un tā darbību, nepieciešams iepazīt pašu uzņēmumu, tā vēsturi, galvenos darbības principus un nozari, kurā šis uzņēmums darbojas.
• Izpētīt uzņēmuma iekšējo un organizatorisko struktūru.
• Noskaidrot, kāda ir mārketinga loma uzņēmumā.
• Veikt SVID un konkurences analīzi, lai spētu objektīvi spriest par uzņēmuma patreizējo situāciju tirgū un iespējām uz nākotni.
• Izpētīt uzņēmuma mikro vidi izpētot mārketinga mix elementus – produktu, virzību tirgū, cenu, sadales kanālus un mērķa tirgu.
• Neieciešams iepazīties ar uzņēmuma dokumentāciju un informatīvajiem materiāliem, lai spētu iepazīt uzņēmuma klientus un sadarbības partnerus.
• Par cik uzņēmums nepielieto nekādas apkārtējās reklāmas iespējas, tad svarīgi ir informēt un iepazīstināt uzņēmumu par dažādām reklāmas iespējām, iepazīstinot ar jau konkrētām idejām.
• Nedaudz iesaistīties uzņēmuma ikdienas darbā palīdzot pieņemt pasūtījumus no klientiem, kas savukārt vairāk palīdz izprast uzņēmuma piedāvātos produktus.
• Ņemto vērā prakses laikā iegūto informāciju un zināšanas, ņemot vērā jau esošās zināšanas, izstrādāt secinājumus un priekšlikumus.
Lai labāk izprastu uzņēmuma darbību, sākumā bija nepieciešams iepazīties ar uzņēmuma dokumentāciju un citu uzņēmuma informāciju, kā arī noderēja tiešie kontakti ar klientiem – piedalīšanās pārrunās un klientu konsultēšanā, pasūtījumu pieņemšanā un piedāvājumu sagatavošanā. Protams, svarīgi bija veikt nelielu tirgus izpēti un nedaudz iepazīties ar uzņēmuma konkurentiem.
Par cik prakses laikā bija nu jau daudzus gadus arī Latvijā svinamā Svētā Valentīna diena, tad labi noderēja zināšanas svētku kampaņas sagatavošanai sākot ar ideju līdz gatavam rezultātam.
Šajā prakses atskaitē tiks atspoguļots viss prakses process, tiks pētīti, analizēti un salīdzināti iegūtie dati par uzņēmumu.
Prakses atskaite tiks noslēgta ar secinājumiem un priekšlikumiem, tāpēc, lai spētu objektīvi veidot pēdējo nodaļu, noteikti bija jāiepazīstas ar uzņēmuma tiešo darbību, pašu produktu un galvenajiem darbības virzieniem, vēsturi, organizatorisko struktūru un struktūrvienībām, uzņēmuma klientiem un piegādātājiem un protams, reālo ikdienas darbu.
1. UZŅĒMUMS, TĀ VĒSTURE, GALVENIE DARBĪBAS VIRZIENI UN ORGANIZATORISKĀ STRUKTŪRA
SIA „AVG grupa” ir vācu kompānijas „Thermopal” tiešs dīleris Latvijā, kas darbojas kā viena no pārstāvniecībām Baltijas valstīs. Uzņēmums savu darbību tieši šo materiālu tirdzniecībā uzsāka 2003. gada rudenī, nejauši iepazīstoties ar Baltijas valstu pārstāvniecības direktoru un mārketinga direktoru. Sākotnēji gan piedāvātās kompānijas vārds, gan piedāvātais materiāls Latvijas tirgū bija svešs un mūsu ražotāji baidījās uzticēties svešam, vēl nepazīstamam piedāvājumam, tādēļ sākotnējie tirdzniecības apjomi bija niecīgi. Patreiz „AVG grupa” ir ļoti strauji attīstījusi savu darbību un uzņēmuma vārds jau top aizvien pazīstamāks mēbeļu ražotāju aprindās. Tieši tāpat ražotāji jau ir iepazinuši materiāla kvalitāti un aizvien vairāk jaunu klientu uzticas tieši šīs kompānijas piedāvātajam materiālam.
Uzņēmuma tiešā darbība ir: Mēbeļu lamināta un augstspiediena galda virsmu tirdzniecība, bet tomēr paralēli tiek veikti dažādi projekti, kas tiek realizēti tikai tāpēc, lai uzņēmums spētu veiksmīgāk attīstīties. Konkrēti šim mērķim uzņēmumā darbojas projektu vadītājs. Visi pārējie uzņēmuma darbinieki nodarbojas tieši ar šo divu produktu tirdzniecību.
Tiešā pamatdarbība ir vērsta uz mēbeļu ražotājiem, kas ražo mēbeles pēc individuālajiem projektiem, bet veicot tirgus izpēti, konkrētajai mērķa grupai pievienojās arī mēbeļu ražotāji, kas ražo sērijveida mēbeles saloniem, mēbeļu konstruktori, kas pasūta gatavas detaļas un vēlāk tikai tās uzstāda, dizaineri un dizaina studijas, kas gatavo projektus un vēlāk šie projekti tiek realizēti no mūsu piedāvātā materiāla. Līdz ar to arī uzņēmuma iespējas attīstieties ir neierobežotas vēl daudzus gadus, kamēr Latvijā notiek tik plaša mēroga celtniecības darbi, jo pieprasījums pēc mēbelēm pieaug pieaugot platībām, jaunām ēkām, gan dzīvojamām, gan biroju.
Šajā darbības nozarē patreiz darbojas vairāki uzņēmumi, bet par tiešajiem konkurentiem var uzskatīt tikai divus uzņēmumus: SIA „Latiko” un SIA „Atēls”. Šo divu uzņēmumu darbība Latvijā ir jau daudzus gadus un šo uzņēmumu attīstības līmenis ir stipri augstāks.
Svarīgākais, kam uzņēmums pievērš uzmanību ir materiāla kvalitātes nodrošināšana un uzturēšana patreizējā līmenī, kā arī piedāvātā servisa vai tā saucamās pēc pārdošanas apkalpošanas kvalitātei, kas pie tik spēcīgiem konkurentiem ir viens no būtiskākajiem konkurences ieročiem.
Ņemot vērā to, ka uzņēmumam nav lielas izmaksas uz darbaspēku, tad uzņēmums periodiski veic dažādas darbības uzņēmuma attīstībai.
…
Sīki izpētīts uzņēmums, veikta analīze. Aprakstīti veiktie pienakumi prakses laikā un izstrādāti secinajumi un priekšlikumi.
- Kvalifikācijas prakse
- Kvalifikācijas prakse uzņēmējdarbībā
- Mārketinga kvalifikācijas prakse
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Prakses atskaite mārketingā
Отчёт по практике для университета14
Оцененный! -
Kvalifikācijas prakses atskaite mārketingā
Отчёт по практике для университета18
-
Mārketinga plāns veikalam "Valda Ošiņa rakstāmlietas"
Отчёт по практике для университета36
Оцененный! -
Bankas un personāla vadība, mārketinga politika Nord LB bankā
Отчёт по практике для университета56
Оцененный! -
Prakse lauku tūrisma uzņēmumā "Uzņēmuma vadīšanas un tirgzinības tehnoloģiju novērtēšana"
Отчёт по практике для университета37
Оцененный!