5. PRAKSES PAŠNOVERTĒJUMS
Par prakses tēmu es izvelējos izstrādāt ugunsdrošības instruktāžas nodarbības kursu. Nodarbība ir domāta pirmsskolas izglītības iestādes darbiniekiem. Lai veiksmīgi novadītu šo nodarbību, es rūpīgi iepazinos ar šīs iestādes darba aizsardzības sistēmu, it īpaši ar ugunsdrošības sistēmu. Pateicoties tam, es paplašināju savas zināšanas dotajā jautājuma.
Nodarbības laikā man ļoti palīdzēja izstrādātais plāns par nodarbības kursu un it īpaši sīki sarakstītais konspekts. Bija ļoti ērti izmantot nodarbības gaitā iepriekš sarakstīto konspektu, kad nevajag no galvas atcerēties, par ko runāt tālāk.
Ļoti palīdzēja arī izdales materiāli un vizuāli paraugi. Man liekas, kad nodarbinātais to visu redz savām acīm, atmiņā viņam paliek daudz vairāk, nekā viņš vienkārši klausītos par tēmu.
Ļoti svarīgs faktors, kas veicināja manus panākumus, bija labvēlīga, iesaistīta darbinieku attieksme. Ja man pat bija kādas grūtības, darbinieki to uztvēra ar izpratni.
Protams, bija arī grūtības. Ne uz visiem jautājumiem es uzreiz varēju atbildēt. Tas bija saistīts ar tēmu par darbinieku attieksmi pret darbu. Savā tālākajā darbā es plānoju ciešāk iepazīties ar skolotāju darba psiholoģisko aspektu.
Novadot nodarbību, es sapratu, ka runai jābūt secīgai, skaidrai un lietas būtībai atbilstošai.
Kopumā es vērtēju savu praksi kā veiksmīgu. Man izdevās realizēt visus izvirzītos mērķus un uzdevumus, iegūt nenovērtējamu praktisku pieredzi un darba iemaņas. Interesanti bija praksē pielietot iegūtas teorētiskās zināšanas.
…