NOVĒROJUMU PRAKSES PAŠIZVĒRTĒJUMS
• Kas prakses laikā bija:
Interesants
Viss bija jauns, neparasts un interesants. It īpaši novērot bērnu uzvedību, dalīt kopā viņu bēdas un prieku, sarunāties ar viņiem, uzzināt viņu domas un viedokli. Kā arī ļoti patika novērot bērnu savstarpējas attiecības, jo kopumā bērni ļoti draudzīgi. Viņiem patīk apskaut un bučot viens otru. Bērni prot palūgt piedošanu, un palīdz viens otram dažās situācijās. Piemēram, viens zēns ļoti lēni apģērbjas un meitene, kura sēž, blakus palīdz viņam. Vairākumam bērnu nav sveši tādi vārdi, ka līdzjūtība, izpalīdzība. Bija iespēja piedalīties dažādās aktivitātēs kopā ar bērniem – svētku pasākumos, sporta aktivitātēs. Loti patika, ka man bija iespēja aktīvi piedalīties dažādās nodarbībās un pašai organizēt rotaļas un spēles, nevis vienkārši novērot no malas. Bija jauki, ka varēju iesaistīties dažādu rotājumu, metodisko materiālu izgatavošanā, kā arī palīdzēt pasākumu organizēšanā, telpu noformēšanā.
Būtisks
Būtiski bija tas, ka katru dienu es varēju saskatīt kaut ko jaunu, interesanti, kā arī svarīgu un noderīgu. Ļoti svarīgi šķiet arī tas, ka sanāca iejusties skolotājas lomā un saprast cik grūti kļūt par bērnu autoritāti, organizēt nodarbību un ieinteresēt bērnus. Ieguvu daudz pozitīvo emociju.
Profesionālā darbā noderīgs
Prakses laikā tiek iegūta ļoti vērtīga pieredze, sadarbojoties ar bērniem un skolotājiem. Tas būs ļoti noderīgs mūsu profesijā. Es varēju saskatīt bērnu attīstības īpatnības, patiesu bērnu dabu un uzvedību dažādās situācijās, kā arī nodarbībās. Nodarīs arī tas, ka man izdevās novadīt dažas zīmēšanas un konstruēšanas nodarbības, kas ļoti palīdzēs nākotnē to darot atkārtoti, jo nebūs vairs tik liels satraukums.
• Kā vērtējat prakses kvalitāti kopumā?
Prakses kvalitāti vērtēju kā nepieciešamu un ļoti svarīgu jebkuram topošam pedagogam, jo teorija ir vajadzīga, bet, to noteikti, jānostiprina ar praksi, lai varētu iegremdēties procesā un mēģināt iejusties skolotājas lomā, lai uzsakot darbu nebija tik lielas panikas un pārliecības trūkuma savās spējās. …