Отчёт по практике
Гуманитарные науки
Педагогика
Pirmsskolas izglītības iestāžu metodiķa prakses atskaite-
Pirmsskolas izglītības iestāžu metodiķa prakses atskaite
Nr. | Название главы | Стр. |
2. | Konstruktīvs prakses pašvērtējums | 4 |
3. | Pedagoģiskās prakses darbības plāns | 5 |
4. | Pirmsskolas izglītības iestādes 2010./2011 m.g. darba plāna analīze | 7 |
5. | Pirmsskolas izglītības iestādes sadarbība ar vecākiem analīze | 8 |
5.1. | Anketu analīze | 9 |
6. | Kritēriju izstrāde pirmsskolas vecuma bērnu aktivitātēm un pirmsskolas skolotāju darbības vērošana un saskarsmes ar bērniem analīze | 17 |
6.1. | Kritēriju analīze | 22 |
7. | Metodiskā kabineta analīze | 39 |
7.1. | Metodiskā kabineta kritēriju analīze | 40 |
8. | Metodiskā kabineta vienas iedaļas analīze | 42 |
9. | Eseja par pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas darbu un vadības stiliem | 44 |
10. | Praktikums pirmsskolas skolotāju pedagoģiskās meistarības pilnveidei | 46 |
11. | Ieguldījums metodiskā kabineta pilnveidē | 48 |
12. | Pielikums | 51 |
9.Eseja par pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja darbu un vadības stiliem
Aizputes pirmsskolas izglītības iestādes „Pasaciņa” vadītāja ir Antra Apine. Par pirmsskolas izglītības iestādes vadītāju kļuva piedaloties konkursā, kurā uzvarēja. Viņai ir maģistra grāds pedagoģijā. Iepriekš strādāja par sākumskolas skolotāju un pirmsskolas izglītības iestādē bērniem pasniedz sporta nodarbības. Antra kolektīvā bija iejutusies.
Satiekot Antru, viņa vienmēr smaida. Ir patīkami komunicēt ar Antru. Pozitīvi noskaņots cilvēks. Ar mani satiekoties vienmēr apjautājas, kā sokas pa metodiķa praksi un darbiņu. Strādāju pirmsskolas izglītības iestādē par auklīti. Aizvietoju vienu auklīti uz viņas darba nespējas laiku. Vadītāja pēc iespējas biežāk cenšas ieiet katrā grupiņā pie audzinātājām, auklītēm, lai uzzinātu kā sokas darbi, risinās sarunas par sadzīvi. Vadītāja izrāda visiem cieņu, kas liek atbildēt ar to pašu.
Antra strikti ievēro darba laiku. No padotajiem prasa to pašu. Viņa iesaistās visos pirmsskolas izglītības iestādes organizētajos pasākumos. Nesen notika bērnu dziedāšanas konkurss „ Zelta notiņa”. Antra tajā piedalījās un motivēja katras grupas audzinātāju un auklīti atbalstīt savas grupas bērnu. Viņa to veica emocionāli iedrošinot uz ticību saviem un bērnu spēkiem, lai ir droši. Vadītāja piedalījās arī manis vadītajā praktikumā „ Lieldienu olas” pagatavošana. Domāju, ka būšu uztraukusies, jo klāt ir vadītāja. Bet jutos brīvi un nepiespiesti, jo vadītāja visus padotos uztver vienādi un ir draudzīga. Viņai nav draugu vai ne draugu attiecības, kas norāda uz distances stilu. Pastāv tikai koleģiālas attiecības, ko aukstu vērtēju. Vadītāja ir paraugs pedagogiem un pārējam pirmsskolas izglītības iestādes darbiniekiem, jo kā cilvēks var mācīt pareizu rīcību, ja pats uzvedas pretēji.
Manuprāt, vadītājai nav viens konkrēti noteikts vadības stils. Par autoritāro stilu liecina tas, ka vadītāja nodrošina ātru uzdevumu izpildi, dažreiz nepieciešams vienpersoniska lēmuma pieņemšana. Daudz strādā un to prasa arī no padotajiem. Liberālais vadības stils izpaužas, kad vadītāja ļauj padotajiem izvēlēties darba uzdevumus un paņēmienus mērķa īstenošanai. Vadītāja minimāli iejaucas kolektīva darbā, jo padotie strādā patstāvīgi un darbības mērķi viņiem ir skaidri. Demokrātiskais vadīšanas stils tiek novērots, kad Antra lēmumus pieņem kopīgi ar padotajiem, taču vadītājam ir izšķirošās balss tiesības. Vadītāja cenšas ieinteresēt darbiniekus veicamo uzdevumu izpildē, cenšas stimulēt viņu darbību un iniciatīvu, radīt labvēlīgu psiholoģisko klimatu. Pret cilvēkiem izturas ar cieņu, rūpējas par viņu vajadzībām. Vadītāja ļauj padotajiem risināt daudzus jautājumus, tikai ar sarežģītiem uzdevumiem viņš nodarbojas personīgi. Lai pieņemtu lēmumus, vadītājs konsultējas ar padotajiem, iesaista savus darbiniekus diskusijās. Manuprāt, visspilgtāk Antrai izpaužas demokrātiskais vadības stils. Sarunās ar darbiniekiem vadītāja saņem daudz neformāla rakstura informācijas un ir informēts par notikumiem kolektīvā. Parasti kolektīvā valda labvēlīgs psiholoģiskais mikroklimats, jo cilvēki ir brīvāki.
…
Prakses mapes saturs 1. Prakses vērtējums/ raksturojums……………………………………………………….3 2. Konstruktīvs prakses pašvērtējums………………………………………………….…4 3. Pedagoģiskās prakses darbības plāns……………………………………….…….……5 4. Pirmsskolas izglītības iestādes 2010./2011 m.g. darba plāna analīze…………..….…..7 5. Pirmsskolas izglītības iestādes sadarbība ar vecākiem analīze…………..………….…8 5.1. Anketu analīze……………………………………………………………….……9 6. Kritēriju izstrāde pirmsskolas vecuma bērnu aktivitātēm un pirmsskolas skolotāju darbības vērošana un saskarsmes ar bērniem analīze……………………….………..17 6.1. Kritēriju analīze……………………………………………………………….….22 7. Metodiskā kabineta analīze…………………………………………………………...39 7.1.Metodiskā kabineta kritēriju analīze……………………………………………...40 8. Metodiskā kabineta vienas iedaļas analīze……………………………………………42 9. Eseja par pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas darbu un vadības stiliem………...44 10. Praktikums pirmsskolas skolotāju pedagoģiskās meistarības pilnveidei……………..46 11. Ieguldījums metodiskā kabineta pilnveidē……………………………………………48 12. Pielikums………………………………………………………………….…………..51 12.1. Pirmais pielikums „ Anketa vecākiem”………………………………………...52
- Pirmsskolas izglītības iestāde "Zīle”
- Pirmsskolas izglītības iestāžu metodiķa prakses atskaite
- Prakse pirmsskolas izglītības iestādē "Mežmaliņa"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Prakses dienasgrāmata pirmsskolas izglītības iestādē
Отчёт по практике для университета51
-
Pedagoģiskā prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Отчёт по практике для университета16
-
Prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Отчёт по практике для университета62
-
Izglītības iestāžu vērošanas prakses atskaite
Отчёт по практике для университета25
-
Vērošanas prakses atskaite pirmsskolas izglītības iestādē
Отчёт по практике для университета9